Ι. Πλακιωτάκης: Ριζικές αλλαγές στη χρηματοδότηση των άγονων γραμμών

Ι. Πλακιωτάκης: Ριζικές αλλαγές στη χρηματοδότηση των άγονων γραμμών

676
Ι. Πλακιωτάκης: Ριζικές αλλαγές στη χρηματοδότηση των άγονων γραμμών

Αναμορφώνεται ριζικά το ρυθμιστικό πλαίσιο για την ακτοπλοϊκή σύνδεση των άγονων νησιωτικών γραμμών της χώρας, σύμφωνα με τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Ιωάννη Πλακιωτάκη. Η πολιτική απόφαση- σταθμός ανακοινώθηκε σήμερα έπειτα από τα σημαντικά προβλήματα που παρουσιάστηκαν στην ακτοπλοϊκή σύνδεση της Σαμοθράκης τον περασμένο Αύγουστο.

Σύμφωνα με τη νέα πρόταση του υπουργείου, η οποία αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή την ερχόμενη εβδομάδα, δημιουργείται ένα νέο πλαίσιο προκήρυξης και χρηματοδότησης της ακτοπλοϊκής σύνδεσης των νησιωτικών άγονων γραμμών, με κύριο στόχο την ενίσχυση της νησιωτικής Ελλάδας, στην οποία και διαμένει το 15% του πληθυσμού της χώρας.

Πιο συγκεκριμένα και σύμφωνα με τη νέα απόφαση του υπουργού Ναυτιλίας, αυξάνεται κατά 45% ο ετήσιος προϋπολογισμός για τις συγκεριμένες γραμμές, από 90,7 εκ. ευρώ κατ’ έτος σε 130 εκ. ευρώ, λαμβάνοντας υπόψη το αυξημένο κόστος για τα νέα καύσιμα που θα ισχύσει από 1η Ιανουαρίου του 2020.

Επιπλέον, η χρηματοδότηση των ακτοπλοϊκών συνδέσεων εντάσσεται πλέον στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων προσελκύοντας περισσότερους οικονομικούς πόρους και με ευνοϊκότερους όρους, που θα διασφαλίζουν βελτιωμένα κίνητρα για τις ναυτιλιακές εταιρείες ώστε να αντικαταστήσουν τα πλοία τους με νεότερα και πιο σύγχρονα. Σημειώνεται πως σήμερα ο μέσος όρος ηλικίας των πλοίων της ελληνικής ακτοπλοΐας είναι 28 έτη.

Ιδιαίτερα σημαντικό αντίκτυπο στους διαγωνισμούς των συγκεκριμένων γραμμών της ακτοπλοΐας αναμένεται να έχει και η νέα ρήτρα που αφορά την ύπαρξη “πλοίου αντικατάστασης”, ως ποιοτικό κριτήριο επιλογής για τις εταιρείες που διεκδικούν άγονες γραμμές. Η συγκεκριμένη ρήτρα προβλέπει περισσότερες πιθανότητες επιλογής των ναυτιλιακών εταιρειών, οι οποίες θα έχουν προβλέψει την άμεση αντικατάσταση του πλοίου που θα έχουν δρομολογήσει σε γραμμές μικρής επιβατικής κίνησης, σε περίπτωση τεχνικής ή άλλης βλάβης.

Σημειώνεται πως η συγκεκριμένη απόφαση- αστραπή του υπουργείου Ναυτιλίας, στην οποία πρωταγωνιστικό ρόλο διαδραμάτισε η γενική γραμματέας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, Χριστιάνα Καλογήρου, επιβεβαιώνει πως η ηγεσία του υπουργείου έχει την πολιτική βούληση να αντιμετωπίσει τα χρόνια προβλήματα των νησιών και να κινηθεί άμεσα. Ο χρόνος θα δείξει αν οι συγκεκριμένες κινήσεις θα κριθούν και ως αποτελεσματικές.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.