
Η πορεία των λειτουργικών εξόδων για τις ναυτιλιακές εταιρείες το 2018 αποτέλεσε αντικείμενο μελέτης στην πρόσφατη έκθεση της ΒDO, εταιρείας παροχής συμβουλευτικών υπηρεσιών στη ναυτιλία, η οποία τον περασμένο Φεβρουάριο συγχωνεύτηκε με τη Moore Stephens.
Έτσι, τα συνολικά λειτουργικά κόστη των εταιρειών υπολογίζεται ότι μειώθηκαν το 2018 κατά 1,8% σε σχέση με την αντίστοιχη μείωση 1,3% του 2017. Oι επιμέρους δείκτες που ποσοτικοποιούν τα λειτουργικά κόστη των tankers, των bulkers και των containerships μειώθηκαν κατά 2,4%, 2,6% και 2% αντίστοιχα.
Παράλληλα, η έρευνα έδειξε ότι τα κατά μέσο όρο κόστη για τα μισθολόγια των ναυτικών μειώθηκαν κατά 1,1% το 2018. Είναι χαρακτηριστικό ότι, δέκα χρόνια πριν (2008), η αντίστοιχη έρευνα αποκάλυπτε ότι τα εν λόγω κόστη είχαν παρουσιάσει αύξηση 21%. Αναφορικά με τα κόστη μισθοδοσίας των ναυτικών στα δεξαμενόπλοια, παρουσίασαν μείωση 1,8%, ενώ αντίστοιχα για τα bulkers η συνολική πτώση άγγιξε το 1,1%.
Τα κόστη συντήρησης και επισκευών για όλους τους τύπους πλοίων εμφάνισαν κατά μέσο όρο αύξηση 0,6% το 2018. Ειδικότερα, για τις εταιρείες διαχείρισης containerships, τα εν λόγω κόστη αυξήθηκαν 3,2%, ενώ τόσο για τα δεξαμενόπλοια όσο και για τα bulkers δεν υπήρξε ετήσια μεταβολή.
Από την άλλη, τα κόστη ασφάλισης σημείωσαν τη μεγαλύτερη μείωση μεταξύ των επιμέρους λειτουργικών εξόδων, καθώς υποχώρησαν κατά 7,1% το 2018 έναντι του 2017, με μόνη εξαίρεση αυτά των Ro-Ro, τα οποία αυξήθηκαν κατά 1,7%.
Με αφορμή τα αποτελέσματα της έρευνας, ο Richard Greiner, Partner, Shipping & Transport της BDO, σχολίασε ότι η συνολική μείωση των λειτουργικών εξόδων αποτελεί «καλά νέα» για τη ναυτιλιακή βιομηχανία, ενώ παράλληλα η αύξηση των εξόδων συντήρησης και επισκευών υπογραμμίζει τη συνεχή δέσμευση των εταιρειών για συμμόρφωση με τις αυστηρές προδιαγραφές ασφαλείας και προστασίας του περιβάλλοντος.
Τέλος, ο ίδιος, αναφερόμενος στα μισθολογικά κόστη, τόνισε ότι σημειώνουν τις μεγαλύτερες διακυμάνσεις στη σύγχρονη ναυτιλιακή βιομηχανία, συμπλήρωσε ωστόσο ότι υπάρχουν ενδείξεις ότι η υψηλή αυτή μεταβλητότητα θα μειωθεί.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ