Εμπορικός «πόλεμος», sulphur cap και η αγορά των containerships

Εμπορικός «πόλεμος», sulphur cap και η αγορά των containerships

100
Εμπορικός «πόλεμος», sulphur cap και η αγορά των containerships

Τις επιπτώσεις που θα επιφέρει η διαρκής κλιμάκωση των εμπορικών διενέξεων μεταξύ ΗΠΑ- Κίνας καθώς επίσης και οι περιβαλλοντικοί κανονισμοί του ΙΜΟ στην αγορά των containerships, ανέλυσε ο Peter Sand, επικεφαλής ναυτιλιακός αναλυτής της BIMCO.

Σε συνέντευξη που παραχώρησε ο κ. Sand στο S&P Global Platts, τόνισε ότι ο εμπορικός «πόλεμος» ΗΠΑ- Κίνας δημιουργεί αβεβαιότητα γύρω από το διά θαλάσσης εμπόριο η οποία με τη σειρά της επιδρά αρνητικά στην διεθνή ναυτιλία και τις αγορές σε διεθνές επίπεδο.

Παράλληλα ανέφερε ότι ενώ μέχρι στιγμής οι εκατέρωθεν εμπορικές κυρώσεις έχουν επηρεάσει ως επί το πλείστον την αγορά των ξηρών φορτίων, τα νέα αμερικανικά μέτρα προστατευτισμού θα κάνουν έκδηλα τα σημάδια τους κυρίως στην αγορά των containerships καθώς το 10% των εμπορευματοκιβωτίων που διακινούνται παγκοσμίως κατευθύνονται προς τις ΗΠΑ.

Ο κ. Sand τόνισε επίσης ότι καθώς οι τιμές των εμπορευμάτων αυξάνονται λόγω των εισαγωγικών δασμών οι καταναλωτές θα μειώσουν τη ζήτηση για τα εν λόγω εμπορεύματα με συνέπεια ο όγκος που διακινείται διά θαλάσσης να μειώνεται.

Αναφερόμενος στους νέους περιβαλλοντικούς κανονισμούς του ΙΜΟ με ισχύ το 2020, σημείωσε ότι η ζήτηση για πιο «καθαρά» καύσιμα είναι λογικό να αυξηθεί, ενώ όσον αφορά τις επενδύσεις στα scrubbers από την αγορά των containerships επεσήμανε ότι μέχρι στιγμής δεν έχουν φτάσει στο απόγειό τους.

Ο επικεφαλής αναλυτής της BIMCO εκτίμησε επιπρόσθετα ότι τα επόμενα χρόνια οι τιμές καυσίμων θα ανέλθουν σε πολύ υψηλά επίπεδα με τα υψηλότερα κόστη να αποτελούν αντικείμενο διαπραγμάτευσης μεταξύ των liner ναυτιλιακών και των shippers.

Τέλος ερωτώμενος για την προσφορά containerships o κ. Sand αναμένει υπερπροσφορά πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων τόσο το 2020 όσο και το 2021.