Δεξαμενόπλοια: Φυγή των ναυλωτών προς τα συμβόλαια μεγάλης διάρκειας

Δεξαμενόπλοια: Φυγή των ναυλωτών προς τα συμβόλαια μεγάλης διάρκειας

240
Δεξαμενόπλοια: Φυγή των ναυλωτών προς τα συμβόλαια μεγάλης διάρκειας

Σε παρατεταμένη ευφορία βρίσκεται η spot ναυλαγορά των δεξαμενόπλοιων, με τους ναυλωτές να καταφεύγουν στα συμβόλαια μεγάλης διάρκειας, προσπαθώντας να διασφαλίσουν ότι το κόστος μεταφοράς των εμπορευμάτων τους δεν θα αυξηθεί περαιτέρω.

Ειδικότερα, δημοσίευμα του Reuters υπογραμμίζει ότι το παγκόσμιο θαλάσσιο εμπόριο έχει υποστεί σημαντικές αλλαγές στον απόηχο πληθώρας γεωπολιτικών εξελίξεων. Οι μεταβολές αυτές έχουν οδηγήσει σε άνοδο των αποστάσεων που πραγματοποιούν τα πλοία και συνεπώς σε μείωση των διαθέσιμων προς ναύλωση πλοίων στη spot αγορά.

Κατ’ επέκταση, οι ισορροπίες ζήτησης και προσφοράς διαταράσσονται, με απότοκο την άνοδο των ναύλων. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι εκείνο των ναύλων των Aframaxes, οι οποίοι έχουν αυξηθεί στα $49.500/ημέρα, έναντι $39.000 πέντε μήνες νωρίτερα.

Στο πλαίσιο αυτό, οι ναυλωτές εξετάζουν δύο οδούς: η μία είναι η σύναψη συμβολαίων χρονοναύλωσης μεγάλης διάρκειας και η άλλη είναι τα ναυτιλιακά παράγωγα. Στην πρώτη περίπτωση, ο ναυλωτής «κλειδώνεται» σε ένα συμβόλαιο με την εκάστοτε εταιρεία με σταθερά ναύλα, αποφεύγοντας τη μεταβλητότητα της spot αγοράς.

Στη δεύτερη περίπτωση, ο ναυλωτής «στοιχηματίζει» στις χρηματιστηριακές αγορές ότι οι ναύλοι θα ανεβούν και παραμένει στη spot αγορά (αν και όχι απαραίτητα). Σε περίπτωση που οι ναύλοι ανεβούν, θα αποσβέσει το κόστος ναύλωσης του πλοίου από τα κέρδη του στο χρηματιστήριο. Εφόσον οι ναύλοι πέσουν, θα αντισταθμίσει τις απώλειές του στο χρηματιστήριο μέσω του χαμηλότερου ναύλου που θα εξασφαλίσει στη spot αγορά. Σε κάθε περίπτωση, ο ναυλωτής «κλειδώνει» τη θέση του και προστατεύεται από τη μεταβλητότητα.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.