Οι δεξαμενές αποθήκευσης υδρογόνου στα ραντάρ των 3Μ και HD Hyundai

Οι δεξαμενές αποθήκευσης υδρογόνου στα ραντάρ των 3Μ και HD Hyundai

51
Οι δεξαμενές αποθήκευσης υδρογόνου στα ραντάρ των 3Μ και HD Hyundai

Η 3Μ και η HD Hyundai Korea Shipbuilding & Offshore Engineering (KSOE) ενώνουν τις δυνάμεις τους σε ένα κοινό ερευνητικό πρόγραμμα με στόχο την ανάπτυξη μεγάλων δεξαμενών αποθήκευσης υδρογόνου.

Η πρωτοβουλία αυτή επικεντρώνεται στην αντιμετώπιση μιας από τις μεγαλύτερες προκλήσεις στην εκμετάλλευση του υδρογόνου ως πηγής ενέργειας, που είναι η αποθήκευση και η μεταφορά του. Προκειμένου να γίνει πιο πρακτικός ο χειρισμός του και δεδομένου ότι το υγρό υδρογόνο καταλαμβάνει το 1/800 του όγκου του αέριου υδρογόνου, το υδρογόνο πρέπει να μεταφέρεται σε υγρή μορφή. Ωστόσο, για να υγροποιηθεί το υδρογόνο, απαιτείται θερμοκρασία -253°C. Επομένως, η διατήρησή του σε τόσο χαμηλή θερμοκρασία απαιτεί υψηλής απόδοσης συστήματα μόνωσης.

Η 3Μ, έχοντας συμβάλει ήδη στην τεχνολογία κρυογενικής μόνωσης με την εφαρμογή των «γυάλινων φυσαλίδων» (glass bubbles), αναμένεται να βελτιώσει σημαντικά την απόδοση των δεξαμενών αποθήκευσης του υγρού υδρογόνου. Η συγκεκριμένη τεχνολογία είναι αρκετά αποδοτική, καθώς οι μικροσκοπικές αυτές σφαίρες από γυαλί έχουν την ιδιότητα να είναι εξαιρετικά ελαφριές και να παρέχουν υψηλή θερμομόνωση.

Το επίκεντρο της συνεργασίας των δύο εταιρειών θα είναι οι εργασίες αξιολόγησης των συστημάτων μόνωσης και της εφαρμογής αυτών κατασκευαστικά. Επίσης η πρακτική δοκιμή και η έγκριση έκδοσης άδειας χρήσης της εφαρμογής των «γυάλινων φυσαλίδων» της 3Μ στο προηγμένο σύστημα μόνωσης των δεξαμενών αποθήκευσης υδρογόνου της HD HHI είναι κρίσιμες.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.