Το φράγμα των 1.000 παραγγελιών «σπάνε» τα κινεζικά ναυπηγεία

Το φράγμα των 1.000 παραγγελιών «σπάνε» τα κινεζικά ναυπηγεία

117
Το φράγμα των 1.000 παραγγελιών «σπάνε» τα κινεζικά ναυπηγεία

Πρώτη με διαφορά είναι η Κίνα στην εξασφάλιση παραγγελιών για τη ναυπήγηση εμπορικών πλοίων εντός του 2023, σπάζοντας το φράγμα των 1.000 πλοίων και διευρύνοντας τη διαφορά της με την Ιαπωνία και τη Νότια Κορέα.

Ειδικότερα, βάσει στοιχείων πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Allied, τους τελευταίους 12 μήνες, τα κινεζικά ναυπηγεία έχουν εξασφαλίσει παραγγελίες για την κατασκευή 1.005 bulk carriers, tankers, containerships και gas carriers. Σημειώνεται ότι τα ιαπωνικά ναυπηγεία έχουν εξασφαλίσει παραγγελίες για 237 τέτοια πλοία ενώ τα νοτιοκορεατικά παραγγελίες για 186 τέτοια πλοία.

Τα τελευταία έτη είθισται Κίνα και Νότια Κορέα να κοντράρονται για την κορυφή. Ωστόσο, το ράλι παραγγελιών τα έτη 2021 και 2022 περιόρισε σημαντικά την ικανότητα των νοτιοκορεατικών ναυπηγείων να αναλάβουν τη ναυπήγηση περαιτέρω πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία βρέθηκαν όχι στη δεύτερη αλλά στην τρίτη θέση παγκοσμίως.

Ωστόσο, η Νότια Κορέα κατάφερε να διατηρήσει τα ηνία στην εξασφάλιση παραγγελιών για τεχνολογικά προηγμένα gas carriers, με παραγγελίες για 73 πλοία έναντι 66 της Κίνας. Βάσει των δεδομένων της Allied, στους υπόλοιπους τρεις βασικούς τύπους πλοίων, η Κίνα βρέθηκε στην πρώτη θέση: παραγγελίες για 296 bulk carriers, 261 tankers και 112 containerships.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.