Σημαντική πτώση έχουν καταγράψει το γ’ τρίμηνο και σε ετήσια βάση τα έσοδα των liner εταιρειών που δημοσιεύουν τα οικονομικά τους αποτελέσματα.
Σύμφωνα με ανάλυση της Sea-Intelligence, η μικρότερη πτώση αγγίζει το 51,8%, αριθμός ο οποίος ηχεί σαν καμπανάκι, ωστόσο θα πρέπει να έχουμε κατά νου ότι οι όποιες συγκρίσεις γίνονται με βάση τα στοιχεία κατά την περίοδο της πανδημίας, όταν οι ναύλοι κινούνταν με φρενήρεις ρυθμούς.
Υπό το πρίσμα των ανωτέρω, η Sea-Intelligence συγκρίνει το γ’ τρίμηνο του 2023 με το 2019 σε ετήσια βάση. Παρατηρείται, συνεπώς, ότι η συρρίκνωση του γ’ τριμήνου του 2023 είναι ένα «τεχνούργημα» της ανώμαλης ανάπτυξης το 2021-2022 και ότι τα έσοδα των liner εταιρειών υποχωρούν στα προ της πανδημίας επίπεδα.
Το παραπάνω γράφημα παρουσιάζει την πορεία των EBIT ανά TEU. Μετά τα εξαιρετικά υψηλά επίπεδα του 2021-2022, το γ’ τρίμηνο του 2023 βλέπουμε πτώση του EBIT/TEU σε επίπεδα όμοια με αυτά πριν από την πανδημία. Η COSCO τα πηγαίνει καλά, καταγράφοντας το μεγαλύτερο EBIT/TEU με $289/TEU, ακολουθούμενη από την Hapag-Lloyd με $64/TEU και την HMM με $52 /TEU. Η Maersk κατέγραψε το μικρότερο αρνητικό EBIT/TEU, ύψους -4$/TEU, ενώ η ZIM κατέγραψε σημαντικό αρνητικό EBIT/TEU, ύψους -$2.625/TEU.