Εκτιμήσεις και δεδομένα για τα δεξαμενόπλοια ενόψει χειμώνα

Εκτιμήσεις και δεδομένα για τα δεξαμενόπλοια ενόψει χειμώνα

193
Εκτιμήσεις και δεδομένα για τα δεξαμενόπλοια ενόψει χειμώνα

«Επιστροφή στη μεταβλητότητα» θα μπορούσε να είναι ο τίτλος που συνοψίζει για μία ακόμα φορά την αγορά των δεξαμενόπλοιων.

Οι spot ναύλοι των Suezmaxes και Aframaxes σε κύρια routes του Ατλαντικού κινούνται πέριξ ή σε ορισμένες περιπτώσεις ξεπερνούν τα $100.000/ημέρα. Τα VLCCs, τα οποία είναι τα πλέον «ευάλωτα» στις περικοπές της παραγωγής του OPEC+, επίσης καταγράφουν μια ανοδική πορεία στους ναύλους τους, αν και όχι τόσο εντυπωσιακή όσο στα μικρότερα μεγέθη.

Η άνοδος που παρατηρείται τελευταία οφείλεται στην αύξηση των εξαγωγών αργού τόσο του OPEC+ όσο και των χωρών εκτός OPEC+. Στις ΗΠΑ, η εύρωστη εγχώρια παραγωγή αργού σε συνδυασμό με την τρέχουσα περίοδο συντήρησης των διυλιστηρίων έχει στηρίξει τις αυξημένες εξαγωγές αργού τους τελευταίους μήνες. Ανάκαμψη καταγράφουν οι εξαγωγές αργού της Δυτικής Αφρικής, κυρίως λόγω της υψηλότερης παραγωγής της Νιγηρίας.

Επιπλέον, οι εξαγωγές ρωσικού αργού από δυτικούς τερματικούς σημειώνουν διαρκή άνοδο από τον Σεπτέμβριο, παρά τις εθελοντικές περικοπές στην παραγωγή και το γεγονός ότι τα Urals τελούν υπό διαπραγμάτευση πάνω από το πλαφόν αψηφώντας τις πρόσφατες αμερικανικές κυρώσεις σε δύο πλοία. Έως έναν μεγάλο βαθμό, οι υγιείς ναύλοι σε Suezmaxes και Aframaxes βρίσκουν απάντηση στη Ρωσία.

Παρ’ όλα αυτά, τις τελευταίες μέρες οι ναύλοι των δεξαμενόπλοιων παρουσιάζουν διόρθωση, αν και παραμένουν σε υγιή επίπεδα. Οι εξαγωγές από Ρωσία και Μέση Ανατολή είναι πιθανό να δεχτούν «οπισθοβαρή» πίεση μετά το πέρας της περιόδου συντήρησης των διυλιστηρίων. Στο ίδιο μήκος κύματος και οι ροές από τις ΗΠΑ, ενώ οι νιγηριανές εξαγωγές θα μπορούσαν να υποστούν νέες καθοδικές πιέσεις, με την ανακοίνωση της NNPC ότι θα προμηθεύσει έως και έξι φορτία αργού στο νέο διυλιστήριο Dangote προκειμένου να χρησιμοποιηθούν σε δοκιμαστικές λειτουργίες. Από την άλλη, ισχυρή είναι η ζήτηση για τα βαρέλια της Βενεζουέλας, ενώ οι εξαγωγές αργού της Γουιάνας είναι πιθανό να αναβαθμιστούν σύντομα, μετά την έναρξη λειτουργίας του νέου πετρελαϊκού πεδίου Payara, με δυναμικότητα 220.000 βαρελιών/ημέρα. Σημαντικός θα είναι και ο αντίκτυπος των καιρικών συνθηκών στο Βόρειο Πέρασμα ενόψει, ενώ παραδοσιακά οι καθυστερήσεις στα Τουρκικά Στενά συνήθως αυξάνονται προς το τέλος του έτους, κορυφώνονται τον Ιανουάριο και παραμένουν σε υψηλά επίπεδα τον Φεβρουάριο. Στη Βαλτική, κατά την περίοδο σχηματισμού πάγων, το τονάζ που συμμετέχει στο εμπόριο ρωσικού πετρελαίου θα βρει μια επιπλέον στήριξη. Τα προαναφερθέντα είναι πιθανό να ωφελήσουν κατά κύριο λόγο τα Suezmaxes και τα Aframaxes που μετέχουν ενεργά σε trades στο βόρειο ημισφαίριο, ενώ και τα VLCCs θα δουν τους ναύλους τους να ανεβαίνουν σε routes στον Ατλαντικό.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.