Euronav – Frontline: Η επόμενη μέρα

Euronav – Frontline: Η επόμενη μέρα

320
Euronav – Frontline: Η επόμενη μέρα

Σε συμφωνία κατέληξαν Euronav και Frontline, μετά από ένα πολύμηνο «θρίλερ» με επίκεντρο τις μετοχές της Euronav και τις κινήσεις του επικεφαλής της Frontline, John Fredriksen. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με ανακοίνωση της Euronav, η συναλλαγή μεταξύ των δύο μεγαλύτερων μετόχων της Euronav, CMB (Οικογένεια Saverys) και Frontline (Famatown Finance Limited – John Fredriksen) αποτελείται από τρεις αλληλοεξαρτώμενες συμφωνίες:

·  Η CMB θα αποκτήσει το μετοχικό μερίδιο 26,12% της Frontline στη Euronav

·  Η Frontline θα αποκτήσει 24 VLCC tankers από τον στόλο της Euronav

·  Οι νομικές διαδικασίες διαιτησίας που είχε εκκινήσει η Euronav ενάντια στη Frontline και συνδεδεμένες με εκείνη εταιρείες θα τερματιστούν

Η CMB θα αποκτήσει το μετοχικό μερίδιο 26,12% της Frontline στη Euronav

Επί του παρόντος, η Frontline κατέχει 57.479.744 μετοχές της Euronav. Η CMB θα αποκτήσει τις συγκεκριμένες μετοχές (ποσοστό 26,12% των μετοχών της Euronav) έναντι $18,43 ανά μετοχή. Συνεπώς, το συνολικό κόστος απόκτησης των μετοχών ανέρχεται σε περίπου $1,06 δισ.

Η απόκτηση του μετοχικού μεριδίου της Frontline από την CMB αναμένεται να λάβει χώρα εντός του δ’ τριμήνου του 2023. Μετά τη διεκπεραίωσή της, η CMB θα κατέχει μερίδιο που ξεπερνά το 30%. Συνεπώς, βάσει της βέλγικης νομοθεσίας, η CMB υποχρεούται να προσφερθεί να εξαγοράσει τις μετοχές που τελούν υπό διαπραγμάτευση στις χρηματιστηριακές αγορές και δεν ανήκουν ήδη στην ίδια ή σε συνδεδεμένες με εκείνη εταιρείες. Το κόστος απόκτησης των μετοχών θα είναι $18,43 ανά μετοχή. Ωστόσο, εάν η Euronav καταβάλει μερίσματα πριν από την ολοκλήρωση της προσφοράς, η τιμή θα μειωθεί κατά το ύψος του μερίσματος ανά μετοχή.

Πάντως, -όπως σημειώνεται στην ανακοίνωση της Euronav αλλά και σε σχετική ανακοίνωση της CMB-  η CMB δεν επιθυμεί την «έξοδο» της Euronav από τις χρηματιστηριακές αγορές. Συνεπώς δεν προσβλέπει στην εξαγορά του συνόλου των μετοχών της Euronav που δεν κατέχει ήδη, προκειμένου να αποκτήσει τον πλήρη έλεγχό της.

Η Frontline θα αποκτήσει 24 VLCC tankers από τον στόλο της Euronav

Η μέση ηλικία των αποκτηθέντων πλοίων θα ανέρχεται σε 5,3 έτη. Το κόστος απόκτησης των 24 πλοίων ανέρχεται σε $2,35 δισ.

 

O κ. Lieve Logghe, CFO και προσωρινός CEO της Euronav δήλωσε: «Μετά από μήνες αβεβαιότητας, η συναλλαγή που ανακοινώθηκε σήμερα, κεφαλαιοποιεί την αξία που η Euronav και οι άνθρωποι που την απαρτίζουν δημιούργησαν μέσα από πολλά έτη σκληρής εργασίας. Αντιπροσωπεύει μια ισορροπημένη έκβαση για τους μετόχους, που πλέον έχουν την επιλογή να ρευστοποιήσουν την αξία των μετοχών τους ή να ακολουθήσουν τη Euronav σε μια νέα στρατηγική κατεύθυνση υπό έναν νέο κύριο μέτοχο».

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.