Παρότι εντός της περασμένης εβδομάδας, οι ναύλοι των bulk carriers κατέγραψαν σημαντική άνοδο, η αβεβαιότητα επιμένει. Σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Intermodal, η συγκεκριμένη αβεβαιότητα πηγάζει από τις ανησυχίες για επικείμενη επιβράδυνση της κινεζικής οικονομίας.
Σε κάθε περίπτωση, ο ΟΟΣΑ πρόσφατα σημείωσε ότι ο μεγαλύτερος κίνδυνος έχει πλέον «περάσει» και πως η οικονομική δραστηριότητα θα καταγράψει άνοδο προς τα τέλη του έτους. Συνεπώς, η Intermodal διαφαίνεται μετριασμένα αισιόδοξη, δεδομένου του κρίσιμου ρόλου που διαδραματίζει η Κίνα για την αγορά των dry.
Παράλληλα, στο μέτωπο της προσφοράς, ο παγκόσμιος στόλος έχει καταγράψει μέχρι στιγμής φέτος άνοδο της τάξεως του 2,5%, έναντι 2,9% το 2022, 3,6% το 2021, 3,8% το 2020 και 4% το 2019, σημειώνει η Intermodal. Στο πλαίσιο αυτό, παρά τις αυξημένες αξίες πλοίων, οι εταιρείες οδηγήθηκαν στην τοποθέτηση νέων παραγγελιών. Το orderbook πλέον ανέρχεται στο 8% του παγκόσμιου στόλου, ενώ περισσότερα από 600 πλοία έχουν ηλικία μεγαλύτερη των 25 ετών.