Προς νέες αναδιατάξεις τα routes στην αγορά των tankers

Προς νέες αναδιατάξεις τα routes στην αγορά των tankers

421
Προς νέες αναδιατάξεις τα routes στην αγορά των tankers

Οι χώρες της Δυτικής Αφρικής αντιμετωπίζουν προκλήσεις όσον αφορά την παραγωγή και την εξαγωγή πετρελαίου στις διεθνείς αγορές. Η εν λόγω εξέλιξη αναμένεται να οδηγήσει σε μια εκ νέου αναδιάταξη των routes στην αγορά των δεξαμενόπλοιων.

Ειδικότερα, πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Gibson εστιάζει στην εκτιμώμενη πτώση των εξαγωγών αργού από χώρες της Δυτικής Αφρικής. Στο σενάριο αυτό, η Ευρώπη, προκειμένου να καλύψει τις ενεργειακές της ανάγκες, θα στραφεί σε μακρινότερες αγορές, με πιθανότερους υποψηφίους να είναι οι ΗΠΑ, η Μέση Ανατολή και η Λατινική Αμερική. Σε κάθε περίπτωση, στο σενάριο αυτό, η ζήτηση για τονομίλια εκτιμάται πως θα καταγράψει άνοδο, ενισχύοντας περαιτέρω τη ναυλαγορά.

Παράλληλα, η Gibson στρέφεται στις εισαγωγές πετρελαιοειδών των χωρών της Δυτικής Αφρικής. Εντός του 2023 έχουν πραγματοποιηθεί εισαγωγές ύψους περίπου 1 εκατ. βαρελιών ανά ημέρα. Πλέον αρκετά από αυτά τα «βαρέλια» προέρχονται από τη Ρωσία, καθώς τα ρωσικά ενεργειακά αγαθά είναι το λιγότερο «μη δημοφιλή» στις ευρωπαϊκές αγορές.

Επιπλέον, δεδομένου του χαμηλότερου κόστους των ρωσικών πετρελαϊκών παραγώγων, η συγκεκριμένη εξέλιξη αναμένεται να διατηρηθεί, αν όχι να ενισχυθεί περαιτέρω, παρότι στο σύνολό τους οι εισαγωγές πετρελαιοειδών των χωρών της Δυτικής Αφρικής εκτιμάται ότι θα μειωθούν.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.