Περιβαλλοντική ανησυχία στη σκιά της ανόδου του σκοτεινού στόλου δεξαμενόπλοιων

Περιβαλλοντική ανησυχία στη σκιά της ανόδου του σκοτεινού στόλου δεξαμενόπλοιων

165
Περιβαλλοντική ανησυχία στη σκιά της ανόδου του σκοτεινού στόλου δεξαμενόπλοιων

Η εισχώρηση δεξαμενόπλοιων στον σκοτεινό στόλο, ο οποίος δραστηριοποιείται στη μεταφορά πετρελαίου και παραγώγων του που υπόκεινται σε διεθνείς κυρώσεις, επιμηκύνει την οικονομική τους ζωή, αλλά και θέτει τη σωστή συντήρησή τους σε δεύτερη μοίρα.

Βάσει διεθνών δημοσιευμάτων, έχουν καταγραφεί περιστατικά τέτοιων δεξαμενόπλοιων, που απλώς εγκαταλείφθηκαν από τις πλοιοκτήτριες εταιρείες τους μονάχα όταν πλέον δεν μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν.

Δεν είναι λίγες οι φορές που τα συγκεκριμένα πλοία προσαράζουν ή συγκρούονται, οδηγώντας σε πετρελαιοκηλίδες και στις συνεπακόλουθες σοβαρές περιβαλλοντικές επιπτώσεις.

«Ο κίνδυνος ατυχήματος αυξάνεται», σημειώνει ο κ. Eric Hanell, CEO της Stena Bulk. «Μπορεί να επηρεαστούμε ακόμη και σε ένα λιμάνι, διότι κάποιο πλοίο θα συγκρουστεί με το δικό μας λόγω απώλειας ελέγχου. Ο συγκεκριμένος κίνδυνος αυξάνεται για τα εν λόγω πλοία, διότι είναι παλιά και όχι τόσο καλά διατηρημένα».

Σημαντικοί οργανισμοί στη ναυτιλία, όπως εκείνοι που καθορίζουν κατά πόσο ένα πλοίο είναι αξιόπλοο ή εκείνοι που παρέχουν ασφαλιστικές υπηρεσίες, έχουν σταματήσει να εξυπηρετούν πλοία που μεταφέρουν ρωσικά ενεργειακά αγαθά. Συνεπώς, έχει μειωθεί ο έλεγχος στα συγκεκριμένα πλοία.

Με τον σκοτεινό/αόρατο στόλο δεξαμενόπλοιων να αυξάνεται και τους πρόσφατους υπολογισμούς να κάνουν λόγο για 400-600 πλοία, οι ανησυχίες για ενδεχόμενες περιβαλλοντικές καταστροφές δύσκολα θα κατευναστούν.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.