Κραυγή αγωνίας για τα ναυαγοσωστικά πλοία στην Ελλάδα

Κραυγή αγωνίας για τα ναυαγοσωστικά πλοία στην Ελλάδα

343
Κραυγή αγωνίας για τα ναυαγοσωστικά πλοία στην Ελλάδα

Tην αντίδρασή τους για το σχέδιο Π.Δ. με θέμα «Κανονισμός περί ρύθμισης θεμάτων των ναυαγοσωστικών πλοίων αναφορικά με τις τεχνικές προδιαγραφές σχεδίασης και κατασκευής, τη δύναμη έλξης, τα κριτήρια ευστάθειας, τις επιχειρησιακές, λειτουργικές απαιτήσεις, την δραστηριοποίηση και τον εξοπλισμό αυτών» προς το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής εξέφρασαν οι Πανελλήνια Ένωση Πλοιοκτητών Πλοιοκτητών-Εφοπλιστών Ρυμουλκών και Ναυαγοσωστικών Πλοίων «Άγιος Νικόλαος» και Σύλλογος Διπλωματούχων Ναυπηγών Μηχανικών Ελλάδος.

Στην επιστολή της η Πανελλήνια Ένωση Πλοιοκτητών Πλοιοκτητών-Εφοπλιστών Ρυμουλκών και Ναυαγοσωστικών Πλοίων «Άγιος Νικόλαος» υπογραμμίζει ότι «πρόκειται για σχέδιο Π.Δ. το οποίο όχι μόνο δεν ανταποκρίνεται στους σκοπούς του άρθρου 1 για την εξασφάλιση της αποτελεσματικής και επιτυχούς εκτέλεσης των πάσης φύσεως επιχειρήσεων επιθαλάσσιας αρωγής, αλλά επιβάλλουν εμπόδια στην αγορά της εμπορικής επιθαλάσσιας αρωγής στη χώρα μας, κατευθύνοντας τις σχετικές δραστηριότητες προς συγκεκριμένα συμφέροντα». Την ίδια ώρα σημειώνεται ότι η αοριστία και ασάφεια της προτεινόμενης ρυθμιστικής παρέμβασης γεννά προβληματικά δομικά, επιχειρησιακά πεδία στον τομέα που υποτίθεται ότι προτίθεται να βελτιώσει και να αναβαθμίσει. Ενδεικτικά: καταλείπονται απροσδιόριστες οι επιχειρησιακές υποχρεώσεις των προτεινόμενων ναυαγοσωστικών, καθώς δεν προκύπτει, εάν επί παραδείγματι θα διατηρούν μόνιμα τη θέση τους, αν θα βρίσκονται σε άμεση ετοιμότητα για αντιμετώπιση εκτάκτων περιστατικών ή θα καλούνται σε περίπτωση εκδήλωσης περιστατικού, οπότε η επέμβαση δεν θα είναι άμεση; «Θα αποκτήσουν με νεότερες διατάξεις πρόσθετα πεδία απασχόλησης, τα οποία απαγορεύεται να έχουν σήμερα, όπως οι επιφυλακές; Θα είναι σε θέση να επιλέγουν τα περιστατικά στα οποία παρεμβαίνουν ή θα υποχρεούνται να σπεύσουν και σε οποιεσδήποτε περιπτώσεις διάσωσης κινδυνευόντων προσώπων στην θάλασσα ακόμη και αν δεν προσδοκούν αποζημίωση αρωγής; Επίσης, ποια θα είναι η επάνδρωση για τα ναυαγοσωστικά αυτά; Θα πρέπει να είναι αδιαλείπτως επανδρωμένα και σε ετοιμότητα; Ή μήπως τελικά, η μόνη σκοπούμενη ρύθμιση του σχεδιαζόμενου Π.Δ. είναι η επιδίωξη της εξόδου ημών των λοιπών από την επαγγελματική μας δραστηριότητα με τη θέσπιση τεχνικών προδιαγραφών που υποδεικνύουν μόνο ένα δήθεν «υπερ»πλοίο κατάλληλο για όλες τις περιπτώσεις επιθαλάσσιας αρωγής»;

Η Ένωση σημειώνει επίσης ότι στο επίμαχο Π.Δ. προβλέπεται μεταξύ άλλων, η μείωση των σωστικών πλοίων από 126 σε 5, ενώ 600 εργαζόμενοι κινδυνεύουν να μείνουν άνεργοι και κάνει λόγο για την ανάγκη ενός σοβαρού και τεκμηριωμένου διαλόγου ώστε να υπάρξει ένα δίκαιο και αναλογικό ρυθμιστικό/κανονιστικό πλαίσιο, που να λαμβάνει υπόψη του τις ιδιαιτερότητες του ελληνικού θαλάσσιου χώρου με το πλήθος των νησιών, νησίδων, βραχονησίδων, αβαθών κλπ επικίνδυνων σημείων, ώστε να υπάρξει πραγματικός, δίκαιος, και ορθολογικός εκσυγχρονισμός και όχι υιοθέτηση φωτογραφικών διατάξεων.

DSC_0046-2

Σαφείς είναι και οι αιχμές της προς την Ελληνική Ένωση Πλοιοκτητών Ρυμουλκών Ναυαγοσωστικών – Αντιρρυπαντικών Πλοίων Υποστήριξης Υπεράκτιων Εγκαταστάσεων καθώς στην επιστολή αναφέρεται ότι «η συγκεκριμένη ρυθμιστική πρωτοβουλία έχει μεθοδικά και μεθοδευμένα υποκινηθεί από τα συμφέροντα της. Οι διατάξεις του σχεδίου Π.Δ. προ του οποίου βρισκόμαστε σήμερα δεν είναι παρά ο αντικατοπτρισμός των θέσεων της Ένωσης Πλοιοκτητών Ρυμουλκών και ειδικότερα η προσαρμογή της νομοθεσίας σε αυταπόδεικτα ‘’φωτογραφικές’’ προδιαγραφές των ναυαγοσωστικών ρυμουλκών, αφού αυτές αποτελούν ακριβή επανάληψη των προδιαγραφών που περιέλαβε η Ένωση σε Σχέδιο Π.Δ. που συνέταξε ή ίδια και υπέβαλλε στο ΥΝΑΝΠ.

» Για όλους τους παραπάνω λόγους το Σχέδιο Π.Δ. πρέπει να αποσυρθεί διότι προκαλεί πλήθος νομικών και ουσιαστικών προβλημάτων. Κατά τη γνώμη μας οι προϋποθέσεις που θέλουν οι Αναγνωρισμένοι Νηογνώμονες για το χαρακτηρισμό των ρυμουλκών ως ναυαγοσωστικών είναι επαρκείς και δεν κρίνεται αναγκαία η θέσπιση ιδιαίτερων εθνικών κανονιστικών ρυθμίσεων.

Στο ίδιο μήκος κύματος ο Σύλλογος Διπλωματούχων Ναυπηγών Μηχανικών Ελλάδος σχολιάζει ότι το σχετικό σχέδιο κειμένου Π.Δ., δεν εξυπηρετεί εν γένει τους σκοπούς για το οποίο συντάσσεται και εμφανίζει προβλήματα τόσο συντακτικά όσο και σε επίπεδο ορολογίας, ενώ σε πολλά σημεία του δεν συνάδει ως προς την διατύπωσή του με νομοθετικό κείμενο, περιλαμβάνοντας διαπιστώσεις, ασαφείς αναφορές και αιτιολογικές παραθέσεις ακαδημαϊκού χαρακτήρα. «Το συγκεκριμένο σχέδιο Π.Δ. χρήζει πλήρους αναδιατύπωσης και θα πρέπει να τεθεί σε νέα αρχική διαβούλευση με τους πραγματικά εμπλεκόμενους φορείς, στην οποία προφανώς και εμείς προτιθέμεθα να συνεισφέρουμε ενεργά, προκειμένου το αποτέλεσμα να είναι αντάξιο της τεχνογνωσίας και επιστημονικής κατάρτισης της ελληνικής ναυτιλιακής κοινότητας, ενισχύοντας αποτελεσματικά, χρήσιμα και εποικοδομητικά το επίπεδο ασφάλειας πλοίων επιθαλάσσιας αρωγής, διασφαλίζοντας παράλληλα την ευρύτερη αποδοχή του και την ομαλή προσαρμογή του στις πραγματικές ανάγκες λειτουργίας τέτοιων πλοίων αλλά και ευρύτερα της ναυτιλίας και των εθνικών συμφερόντων της χώρας μας», καταλήγει η επιστολή του Συλλόγου Διπλωματούχων Ναυπηγών Μηχανικών Ελλάδος.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.