To υδρογόνο ως μέσο επίτευξης της απανθρακοποίησης της ναυτιλίας

To υδρογόνο ως μέσο επίτευξης της απανθρακοποίησης της ναυτιλίας

126
To υδρογόνο ως μέσο επίτευξης της απανθρακοποίησης της ναυτιλίας

Η ολλανδική εταιρεία διαχείρισης δεξαμενών χημικών και καυσίμων Vopak ένωσε τις δυνάμεις της με τη γερμανική Hydrogenious LOHC Technologies, προκειμένου να δημιουργήσουν μια κοινοπραξία που θα ειδικεύεται στην αποθήκευση, στη μεταφορά και στην προμήθεια καυσίμου υδρογόνου.

Επίκεντρο της νέας σύμπραξης, με την ονομασία LOHC Logistix, θα αποτελέσει η αξιοποίηση της τεχνολογίας Liquid Organic Hydrogen Carrier (LOHC) της Hydrogenious, η οποία αναμένεται να εφαρμοστεί σε νέα πιλοτικά έργα μεγάλης κλίμακας. Η τεχνολογία καυσίμου LOHC χρησιμοποιεί το τολουόλιο ως υγρό οργανικό φορέα υδρογόνου (LOHC-BT), καθώς, χάρη στις βραδυφλεγείς και μη εκρηκτικές ιδιότητές του αλλά και στην υψηλή ογκομετρική ενεργειακή πυκνότητά του, μπορεί να αποθηκευτεί ως ένα υγρό ορυκτό καύσιμο σε υπάρχουσες υποδομές αποθήκευσης στη στεριά αλλά και σε δεξαμενόπλοια, σε πίεση και θερμοκρασία περιβάλλοντος. Μάλιστα, μετά την απελευθέρωση του υδρογόνου (αφυδρογόνωση), το καύσιμο LOHC μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την επαναδέσμευση υδρογόνου εκατοντάδες φορές.

Οι δύο εταίροι έχουν δεσμευτεί να επιταχύνουν τις διαδικασίες ανάπτυξης μιας μονάδας αποθήκευσης LOHC στη Γερμανία καθώς και μιας μονάδας παραγωγής υδρογόνου στο Ρότερνταμ, παραγωγικής ικανότητας 1,5 τόνου υδρογόνου ημερησίως.

 

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.