Τα μεγαλύτερα σε χωρητικότητα πλοία, που υπό κανονικές συνθήκες μεταφέρουν σιδηρομετάλλευμα, «επιστρατεύονται» για τη μεταφορά σιτηρών στην Ασία, στην πιο πρόσφατη αλλαγή συσχετισμών στο θαλάσσιο εμπόριο.
Η κρίση με την οποία έχει έρθει αντιμέτωπος ο κλάδος του real estate στην Κίνα έχει οδηγήσει σε χαμηλά επίπεδα τη ζήτηση για iron ore, με αποτέλεσμα οι ναύλοι για τα Capesizes να ακολουθούν την ίδια πτωτική πορεία. Στο πλαίσιο αυτό, τα μεγαλύτερα σε χωρητικότητα πλοία καθίστανται ελκυστική επιλογή για τους μεγαλύτερους commodity traders που θέλουν να μεταφέρουν καλαμπόκι και σόγια.
Ενώ τέτοιου είδους «μετατοπίσεις» στα φορτία είναι σπάνιες, αντικατοπτρίζουν το τελευταίο κύμα αλλαγών που λαμβάνει χώρα στις αγορές εμπορευμάτων μετά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία και την αποδυνάμωση της κινεζικής οικονομίας.
Τα μεγάλα πλοία μεταφοράς iron ore δεν χρησιμοποιούνται συνήθως για μεταφορές σιτηρών και αυτό διότι απαιτείται χρόνος και κόστος για τον καθαρισμό των αμπαριών, προκειμένου να καταστεί ασφαλής η μεταφορά.
Ναυλομεσίτες αναφέρουν στο Bloomberg ότι η χαμηλή δραστηριότητα στο εμπόριο σιδηρομεταλλεύματος με κεντρικό άξονα την Κίνα οδηγεί τα Baby Capes (100.000 dwt) σε «εναλλακτική απασχόληση». Άλλωστε, σύμφωνα με την Arrow Shipbroking, τους πρώτους δέκα μήνες του έτους ήταν φθηνότερη κατά περίπου $5.200 (κατά μέσο όρο) η ναύλωση ενός Capesize έναντι αυτής ενός Panamax, παρά το επιπλέον κόστος που απαιτεί ο καθαρισμός των αμπαριών.
Κύκλοι της αγοράς σημειώνουν ότι ήδη η κινεζική COFCO International Ltd. και οι αμερικανικές Archer-Daniels-Midland Co. και Cargill έχουν ναυλώσει περίπου τέσσερα Baby Capes για τη μεταφορά σιτηρών από τη Νότια Αμερική στην Ασία από το επόμενο έτος.