Είναι η αμμωνία και το πράσινο υδρογόνο τα ναυτιλιακά καύσιμα του μέλλοντος;

Είναι η αμμωνία και το πράσινο υδρογόνο τα ναυτιλιακά καύσιμα του μέλλοντος;

390
Είναι η αμμωνία και το πράσινο υδρογόνο τα ναυτιλιακά καύσιμα του μέλλοντος;

Η Ευρωπαϊκή Ένωση θα πρέπει να προωθήσει τη χρήση του πράσινου υδρογόνου και της αμμωνίας από τα πλοία στο πλαίσιο επερχόμενου κανονισμού για τα ναυτιλιακά καύσιμα, σημειώνουν με επιστολή τους στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή ναυτιλιακές εταιρείες, περιβαλλοντικές ομάδες και ΜΚΟ.

Πιο συγκεκριμένα, οι DFDS, CMB and Viking Cruises, Trafigura και η ΜΚΟ Transport & Environment (T&E) στην επιστολή τους αναφέρουν ότι αμμωνία και υδρογόνο είναι βιώσιμα καύσιμα και μπορούν να παραχθούν σε μεγάλες ποσότητες για την απανθρακοποίηση της ναυτιλίας.

Παράλληλα σημειώνουν ότι τα βιοκαύσιμα δεν αποτελούν βιώσιμη εναλλακτική για τη ναυτιλία και αντ’ αυτού οι νομοθέτες θα πρέπει να στείλουν ένα ξεκάθαρο μήνυμα σε εν δυνάμει επενδυτές να επικεντρωθούν στο υδρογόνο και στην αμμωνία όταν η ΕΕ προτείνει τη νομοθετική πρωτοβουλία FuelEU Maritime τον επόμενο μήνα.

Παγκοσμίως θα απαιτηθούν επενδύσεις περίπου 1,4 τρισ. ευρώ για την παραγωγή πράσινου υδρογόνου και αμμωνίας για τη ναυτιλιακή βιομηχανία, σημειώνεται στη σχετική ανακοίνωση της T&E. Οι FDS, CMB and Viking Cruises, Trafigura και T&Ε υπογραμμίζουν ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα πρέπει να αδράξει αυτή την ευκαιρία για να δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας και να υποστηριχθεί μια οικονομική ανάπτυξη σε συμφωνία με το Green Deal.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.