Διαλύσεις VLCCs: Τέλος στην… «ξηρασία»

Διαλύσεις VLCCs: Τέλος στην… «ξηρασία»

690
Διαλύσεις VLCCs: Τέλος στην… «ξηρασία»

H πώληση του πλοίου «Sam», ενός VLCC 25 ετών, σηματοδοτεί το τέλος μιας επί μακρόν «ξηρασίας» στις ανακυκλώσεις πολύ μεγάλων δεξαμενόπλοιων.

Σύμφωνα με τα όσα αναφέρει η ομάδα ανάλυσης της BIMCO, έπρεπε να περάσουν 512 ημέρες προκειμένου VLCC να σταλεί για ανακύκλωση. Πρόκειται μάλιστα για την τέταρτη μεγαλύτερη χρονική περίοδο στην ιστορία κατά την οποία κανένα VLCC δεν πήρε τον δρόμο προς τα διαλυτήρια.

Το τελευταίο VLCC που διαλύθηκε, σύμφωνα με στοιχεία της BIMCO, ήταν το «Watban», χωρητικότητας 300.361 DWT. Το εν λόγω πλοίο στάλθηκε για scrapping στο Μπανγκλαντές τον Ιούνιο του 2019.

Τον Ιανουάριο του 2020 προκλήθηκε πυρκαγιά στο «Sam» (πρώην «Zoya 1») κατά τη διάρκεια συντήρησής του. Το VLCC πλοίο για αρκετά χρόνια βρισκόταν σε αγκυροβόλιο των ΗΑΕ ως πλωτή μονάδα αποθήκευσης πετρελαίου.

Από τον Ιούνιο του 2019, οπότε και διαλύθηκε το «Watban», προστέθηκαν στον παγκόσμιο στόλο 42 VLCCs, μεταφορικής ικανότητας 12,8 εκατ. DWT, με τη συνολική χωρητικότητα να ανέρχεται σε 255,3 εκατ. DWT.

Η ομάδα ανάλυσης της BIMCO διερωτάται εάν η πρώτη, μετά από καιρό, διάλυση VLCC ήταν ένα μεμονωμένο γεγονός ή αν άνοιξε η πόρτα για περισσότερες διαλύσεις τέτοιου μεγέθους δεξαμενόπλοιων.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.