
Οι αεροπορικές εταιρείες θα χρειαστούν 70-80 δισεκ. δολάρια βοήθειας για να επιβιώσουν από την κρίση του κορονοϊού, ή επιπλέον το ήμισυ του ποσού που έχουν ήδη λάβει από τις κυβερνήσεις, σύμφωνα με τη Διεθνή Ένωση Αερομεταφορών (ΙΑΤΑ).
«Είμαστε εξαιρετικά ευγνώμονες σε αυτές που διοχέτευσαν 160 δισεκ. δολάρια στον κλάδο», δήλωσε σήμερα ο Αλεξάντρ ντε Ζουνιάκ, γενικός διευθυντής της IATA, στο Paris Air Forum, που διοργάνωσε η εφημερίδα La Tribune.
«Για τους επόμενους μήνες, οι ανάγκες της βιομηχανίας εκτιμώνται στα 70-80 δισεκ. δολάρια πρόσθετης βοήθειας», δήλωσε ο ντε Ζουνιάκ. «Διαφορετικά κάποιες αεροπορικές εταιρείες δεν θα επιβιώσουν».
Ενώ οι εξελίξεις με το εμβόλιο κατά της Covid-19 προσφέρουν ελπίδα, η επιστροφή στα μαζικά ταξίδια απέχει ακόμα αρκετούς μήνες, σύμφωνα με τις αεροπορικές εταιρείες. Κάποιες θα πασχίσουν να επιβιώσουν στη διάρκεια του χειμώνα του βόρειου ημισφαιρίου, μια εποχή που παραδοσιακά έχουν μικρότερα κέρδη.
Στο μεταξύ, η νέα έξαρση των κρουσμάτων της COVID-19 και οι περιορισμοί στα ταξίδια σκίασαν περαιτέρω τις οικονομικές προοπτικές του κλάδου, ο οποίος, όπως έχει προβλέψει η IATA, αναμένεται να χάσει φέτος 87 δισεκ. δολάρια.
«Είναι αρκετά πιθανόν ότι θα δούμε μεγαλύτερες ζημίες από τα στοιχεία που ανακοινώσαμε», δήλωσε ο ντε Ζουνιάκ, προσθέτοντας ότι το έλλειμμα για το σύνολο του έτους πιθανόν θα πλησιάσει τα 100 δισεκ. δολάρια.
Η IATA έχει προβλέψει μια επίπονη, αργή ανάκαμψη με την κίνηση να επιστρέφει στα προ της κρίσης επίπεδα μόλις το 2024 και τους αριθμούς επιβατών να είναι μειωμένοι κατά 30% την επόμενη χρονιά.
Αλλά και αυτό μπορεί να αποδειχθεί αισιόδοξο, προειδοποίησε ο ντε Ζουνιάκ. «Εκτιμούμε ότι η αεροπορική κίνηση θα είναι στο 33% του επιπέδου της το 2019 στα τέλη του 2020 και στη συνέχεια, ελπίζουμε, στο 50-60% στα τέλη του 2021».
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Φωτό: Pascal Meier/Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ