«Ναι μεν αλλά…» για την ασφάλεια εν πλω στις θάλασσες της Ασίας

«Ναι μεν αλλά…» για την ασφάλεια εν πλω στις θάλασσες της Ασίας

103
«Ναι μεν αλλά…» για την ασφάλεια εν πλω στις θάλασσες της Ασίας

Η ReCAAP ISC δημοσιοποίησε στις 26 Σεπτεμβρίου ένα ακόμα περιστατικό απαγωγής μέλους πληρώματος πλοίου, το οποίο έπλεε στη Lahad Datu, στη Μαλαισία.

Το περιστατικό αυτό ομηρίας είναι το δεύτερο που καταγράφεται στις θάλασσες Sulu και Celebes και στην ανατολική Sabah το 2019 και 30ό στην ευρύτερη περιοχή από το 2016.

Ενδιαφέρον παρουσιάζουν επίσης κάποια επιμέρους στοιχεία της ReCAAP ISC. Πιο συγκεκριμένα, από τις 18 απαγωγές (12 που πραγματοποιήθηκαν και 6 απόπειρες) ναυτικών το 2016, ο αριθμός αυτός μειώθηκε σε 7 (3 και 4 απόπειρες) το 2017, ενώ το 2018 μειώθηκε περαιτέρω σε 3 (2 και 1 απόπειρα). Μέχρι στιγμής, το 2019 μόλις δύο τέτοια περιστατικά έχουν σημειωθεί.

Παράλληλα, η ReCAAP ISC σημειώνει ότι, λόγω της χαμηλής ταχύτητάς τους, ρυμουλκά και αλιευτικά ήταν οι κύριοι στόχοι για τα πραγματικά περιστατικά, ενώ οι απόπειρες απαγωγών κυρίως αφορούσαν μεγαλύτερα πλοία, όπως bulk carriers και containerships.

Επίσης ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι, από τα 30 περιστατικά στη διάρκεια αυτή των τεσσάρων χρόνων, τα 21 εκδηλώθηκαν κατά τη διάρκεια της ημέρας και υπό το φως του ηλίου, δείγμα πιθανώς ότι πλέον τα πληρώματα θα πρέπει ανά πάσα στιγμή να είναι προετοιμασμένα.

Τα διαθέσιμα στοιχεία της ReCAAP ISC καταδεικνύουν ότι, ενώ το κύριο κίνητρο των δραστών ήταν η απαγωγή ναυτικών για λύτρα, η κλοπή μετρητών και προσωπικών αντικειμένων των πληρωμάτων ήταν επίσης στις προτεραιότητές τους.

Τέλος, παρά τη μείωση τέτοιου είδους περιστατικών και τις συνεχείς προσπάθειες των αρχών των Φιλιππίνων για τη βελτίωση της ασφάλειας εν πλω, «οι δράστες παραμένουν ενεργοί στην περιοχή και προσπαθούν να εκμεταλλευτούν κάθε ευκαιρία», προειδοποιεί η ReCAAP ISC.

Φωτό: Ναυτικά Χρονικά