DNV GL: Ενημέρωση οδηγιών για περιστατικά υγροποίησης χύδην φορτίων

DNV GL: Ενημέρωση οδηγιών για περιστατικά υγροποίησης χύδην φορτίων

107
DNV GL: Ενημέρωση οδηγιών για περιστατικά υγροποίησης χύδην φορτίων

Ο νηογνώμονας DNV GL δημοσίευσε μια ενημερωμένη έκδοση των κατευθυντήριων γραμμών που αφορούν την υγροποίηση χύδην φορτίων, στην εμπορική έκθεση Nor-Shipping. Οι εν λόγω κατευθυντήριες γραμμές καλύπτουν τόσο το σχεδιασμό όσο και τη λειτουργία των πλοίων που μεταφέρουν χύδην φορτία τα οποία μπορεί να υγροποιηθούν και έχει ήδη συμβάλει στην ευαισθητοποίηση σχετικά με τους κινδύνους που αντιμετωπίζουν τα πλοία από την υγροποίηση του φορτίου.

Η πρώτη έκδοση των οδηγιών εκδόθηκε τον Οκτώβριο του 2015. Η αναθεώρηση λαμβάνει υπόψη παρατηρήσεις από πολλούς αναγνώστες καθώς και την πρακτική εμπειρία που έχει αποκτηθεί τα τελευταία χρόνια. Επιπλέον, προστέθηκε νέο υλικό για να περιγράψει καλύτερα τα μέτρα προφύλαξης που πρέπει να λαμβάνονται κατά τη διάρκεια των ταξιδίων ή στην περίπτωση που εντοπίζεται υγροποίηση του φορτίου, ενώ και ορισμένα τμήματα έχουν ενημερωθεί για να συμπεριλάβουν τις τελευταίες εξελίξεις, όπως και τη νέα σημείωση BCLIQ του DNV GL.

Η σημείωση BCLIQ, που κυκλοφόρησε το 2018, επιβεβαιώνει ότι ένα πλοίο είναι κατασκευασμένο για να ελαχιστοποιεί την επίδραση της ελεύθερης επιφάνειας, παραδείγματος χάρη με μεγάλες πλευρικές δεξαμενές και ενισχυμένες περιοχές στα πλευρικά τοιχώματα των αμπαριών και ως εκ τούτου είναι ικανό να μεταφέρει φορτία με περιεκτικότητα σε υγρασία που υπερβαίνει το Μεταφερόμενο Όριο Υγρασίας (TML). Υπάρχουν δύο εκδοχές της νέας σημείωσης, BCLIQ (Cat1) και BCLIQ (Cat2), που αφορούν τα φορτία που επανέρχονται σε μια σταθερή κατάσταση αφότου υγροποιηθούν και εκείνα που παραμένουν υγροποιημένα, τα οποία και υπόκεινται σε αυστηρότερες απαιτήσεις.

Η σημείωση επιβεβαιώνει τη συμμόρφωση με τις απαιτήσεις για τα ειδικά κατασκευασμένα φορτηγά πλοία (SCCS) του κώδικα IMSBC (International Maritime Solid Bulk Cargoes) και ενισχύει την ευελιξία φόρτωσης, την αποδοτικότητα και την ασφάλεια του πλοίου.

Φωτό: DNV GL