Ο BDI ανέτρεψε τα ιστορικά στοιχεία του Αυγούστου

Ο BDI ανέτρεψε τα ιστορικά στοιχεία του Αυγούστου

2
Ο BDI ανέτρεψε τα ιστορικά στοιχεία του Αυγούστου

Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.

 

Την Παρασκευή 16 Αυγούστου, 2013, ο BDΙ έκλεισε στις 1102 μονάδες ενώ οι επιμέρους δείκτες και ο μέσος όρος των ημερησίων εσόδων κυμάνθηκαν ως εξής: BCI στις 2,112 μονάδες με $ 14,377 την ημέρα, BPI 923 μονάδες στα $ 7,355 την ημέρα, BSI 916 μονάδες στα $ 9,579 την ημέρα και BHSI 517 μονάδες στα $ 7,528 την ημέρα.

Η παρούσα τιμή του δείκτη, ουσιαστικά είναι στα ίδια επίπεδα με την τιμή των 1,082 μονάδων που είχε κλείσει στην τελευταία ανασκόπηση πριν την καλοκαιρινή ανάπαυλα, δηλαδή στις 26 Ιουλίου, αλλά στο ενδιάμεσο διάστημα και συγκεκριμένα στις 12 Αυγούστου, ο BDI έπεσε κάτω από τις 1,000 μονάδες στις 996 μονάδες.  Μπορούμε να χαρακτηρίσουμε θετικό το γεγονός ότι ο δείκτης μέχρι στιγμής έχει καταφέρει να κρατηθεί πάνω από τις 1,000 μονάδες αν λάβουμε υπόψη ότι βάσει ιστορικών στοιχείων συνήθως την περίοδο του Αυγούστου παρουσιάζει αρνητική διόρθωση.                              

Το κύριο χαρακτηριστικό του τελευταίου διαστήματος και το οποίο βοήθησε στην συγκράτηση του δείκτη πάνω από τις 1,000 μονάδες, είναι η αύξηση των εξαγωγών Iron Ore και Coal από την Αυστραλία στην Κίνα. 

Οι εξαγωγές της Αυστραλίας προς την Κίνα αντιπροσωπεύουν περίπου το 50% των συνολικών εισαγωγών της και γι’ αυτό το λόγο το στοιχείο αυτό αποτελεί πάντα ένα βασικό παράγοντα που καθορίζει τη ζήτηση (Demand). 

Στην προκειμένη περίπτωση, παρά το γεγονός ότι όλοι οι αναλυτές αλλά και τα μακροοικονομικά στοιχεία συνηγορούν στο ότι η Κίνα θα αναπτυχθεί με χαμηλότερους ρυθμούς από ότι στο παρελθόν, τα ορυχεία της Αυστραλίας έχουν αυξήσει την παραγωγή τους και τον όγκο των μεταφερόμενων φορτίων.  Συγκεκριμένα, το Μάιο εξήγαγαν προς την Κίνα τον αριθμό ρεκόρ των 37 εκατομμυρίων τόνων ανεβάζοντας έτσι τον μέσο όρο του τελευταίου εξαμήνου από 32,5 σε 33,4 εκατομμύρια τόνους. 

Σύμφωνα με τους αναλυτές οι εξαγωγές αναμένεται να αυξηθούν και άλλο καθώς εκτιμάται ότι η Κίνα θα προσθέσει συνολικά 100 εκατομμύρια τόνους περισσότερο το 2013, δηλαδή αύξηση 8 εκατομμυρίων τόνων τον μήνα. 

Η αύξηση αυτή των 8 εκατομμυρίων τόνων τον μήνα σημαίνει αύξηση κατά 17% των Αυστραλιανών εξαγωγών το οποίο σύμφωνα με εκτιμήσεις θα αυξήσει κατά 2,3% τον όγκο του εμπορίου ξηρού φορτίου επηρεάζοντας έτσι θετικά την αγορά.       

Αντίστοιχα θετικά είναι και τα στοιχεία για τις εξαγωγές Coal από την Αυστραλία καθώς η εξαγωγική δραστηριότητα έχει αυξηθεί σε σημεία ρεκόρ από το 2008 όπου οι τιμές του Coal ήτανε διπλάσιες από τις σημερινές. 

Σύμφωνα με το Bloomberg, τον Ιούνιο οι εξαγωγές έφτασαν τους 28,9 εκατομμύρια τόνους, δηλαδή 19% περισσότερο από τον αντίστοιχο μήνα του 2012 και εκτιμάται ότι η ετήσια αύξηση των εξαγωγών το 2013 θα φτάσει το 9%.        

Λαμβάνοντας υπόψη ότι το Iron Ore και το Coal αντιστοιχούν στο 60% του όγκου των εμπορευμάτων ξηρού φορτίου που μεταφέρονται δια θαλάσσης, εύκολα κανείς συμπεραίνει την θετική επήρεια που θα επιφέρουν οι αυξήσεις αυτές στα έσοδα των πλοίων και ιδιαίτερα των Capes, επήρεια την οποία έχουμε αρχίσει να διαπιστώνουμε και ιδιαίτερα από τον Ιούνιο. 

Αξίζει να επισημάνουμε πως τα έσοδα των Capes για τη συγκεκριμένη περίοδο του χρόνου είναι στο υψηλότερο σημείο από το 2009 αλλά αν συγκρίνουμε το μέσο όρο από τις αρχές του χρόνου τότε διαπιστώνουμε ότι βρίσκονται σε αρνητικό ρεκόρ καθώς η ουσιαστική αύξηση των εσόδων άρχισε από τα μέσα Ιουνίου.       

Ακολουθεί η δραστηριότητα στον τομέα των αγοραπωλησιών για την εβδομάδα που πέρασε.     

Στα πλοία ξηρού φορτίου γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:     

✏  Στα Capes, το ‘NSS BONANZA’ 170.907 DWT (1996 – Koyo Dock K.K) πουλήθηκε σε Κινέζους στα $ 12,3 εκ.

✏  Στα Panamax, το ‘C. S. QUEEN’ 72.465 DWT (1998 – Sasebo H.I) πουλήθηκε στα $ 9,3 εκ. με παράδοση Σεπτέμβριο-Οκτώβριο του 2013 και το ‘LOWLANDS GHENT’ αγοράστηκε από Έλληνες στα $ 18,75 εκ.

 ✏  Στα Supramax, το ‘SPRING PROGRESS’ 50.344 DWT (2003 – Kawasaki) με παράδοση Σεπτέμβριο-Οκτώβριο του 2013 πουλήθηκε στα $ 15 εκ. 

Στον τομέα των tankers έγιναν οι κάτωθι πράξεις:

✏  Στα VLCC’s, το ‘SEA SPLENDOR’ 297.052 DWT (2012 – Dalian), ‘HARBOUR SPLENDOR’ 297.052 DWT (2010 – Dalian), ‘ISLAND SPLENDOR’ 296.919 DWT (2011 – Jiangnan) και το ‘SPRING SPLENDOR’ 296.919 DWT (2011 – Jiangnan) πουλήθηκαν από την Clipper Group στην Sinochem που ήτανε ναυλωμένα με υπόλοιπο ναύλου μεταξύ 7 και 9 χρόνων.  Η τιμή δεν έχει ανακοινωθεί, αλλά εκτιμάται στα $ 60 εκ. περίπου το κάθε πλοίο.     

✏  Στα Products, το ‘CHALLENGE PIONEER’ 45.800 DWT (2007 – Shin Kurushima) και το ‘CHALLENGE PARADISE’ 45.980 DWT (2007 – Shin Kurushima) αγοράστηκαν en-bloc από την Ridgebury Tankers περίπου στα $ 40 εκ, με παράδοση τον Ιανουάριο και το Νοέμβριο του 2014.