Tα blank sailings κοντά στο μηδέν

Tα blank sailings κοντά στο μηδέν

72
Tα blank sailings κοντά στο μηδέν

Σταθερή μείωση εμφανίζουν οι ναύλοι των containerships τους τελευταίους μήνες, με τις εταιρείες τακτικών γραμμών να έχουν τη δυνατότητα να αντιδράσουν στην εξέλιξη αυτή με δύο τρόπους.

Ο ένας είναι να αυξήσουν τα blank sailings μειώνοντας την προσφορά, με στόχο να ανακοπεί η πτώση των ναύλων. Σε διαφορετική περίπτωση και λαμβάνοντας υπόψη ότι, παρά την πτώση, οι ναύλοι εξακολουθούν να είναι πολύ υψηλότερα από ό,τι πριν από την κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα και τα προ της πανδημίας επίπεδα, δίνονται κίνητρα στις liner εταιρείες να κλείσουν όσο το δυνατόν περισσότερα φορτία στις τρέχουσες τιμές για να επωφεληθούν. Με αυτόν τον τρόπο αποτρέπεται η ακύρωση δρομολογίων, αλλά οι ναύλοι μακροπρόθεσμα βιώνουν σημαντική μεταβλητότητα.

Η Sea-Intelligence παρατηρεί ότι στις γραμμές Ασίας-Βόρειας Ευρώπης και Ασίας-Ανατολικής Ακτής της Βόρειας Αμερικής σημειώθηκε απότομη μείωση των blank sailings τις τελευταίες εβδομάδες. Παρόμοια τάση παρατηρείται στην Ασία-Μεσόγειο. Ωστόσο, δεδομένου του υψηλού βαθμού μεταβλητότητας σε αυτή τη γραμμή, είναι πολύ νωρίς για να εξαχθεί σαφές συμπέρασμα αν πρόκειται για νέα τάση ή απλώς για μέρος της συνήθους υψηλής μεταβλητότητας. Στη γραμμή Ασίας-Δυτικής Ακτής της Βόρειας Αμερικής υπάρχει μια σαφής τάση, από το 2022, μείωσης των blank sailings, η οποία συνεχίστηκε το 2024 και πλέον πλησιάζει σχεδόν το μηδέν.

Η Sea-Intelligence καταλήγει στο συμπέρασμα ότι στο σημερινό περιβάλλον της αγοράς, οι liner εταιρείες προσπαθούν να επωφεληθούν όσο το δυνατόν περισσότερο από τους σχετικά υψηλότερους ναύλους, μην περιορίζοντας τη χωρητικότητα.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.