Το θαλάσσιο εμπόριο εν τη απουσία Σουέζ και Παναμά: Τα τελευταία δεδομένα

Το θαλάσσιο εμπόριο εν τη απουσία Σουέζ και Παναμά: Τα τελευταία δεδομένα

176
Το θαλάσσιο εμπόριο εν τη απουσία Σουέζ και Παναμά: Τα τελευταία δεδομένα

Τα πάνω κάτω στις θαλάσσιες εφοδιαστικές αλυσίδες έχουν φέρει οι αλλεπάλληλες αναταραχές στην κίνηση από τη Διώρυγα του Σουέζ και τη Διώρυγα του Παναμά, τις δύο κορυφαίες αρτηρίες για το θαλάσσιο εμπόριο.

Είναι χαρακτηριστικό ότι ο όγκος του εμπορίου από τη Διώρυγα του Σουέζ σημείωσε πτώση 50% τους πρώτους δύο μήνες του έτους σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι, λόγω των επιθέσεων των Χούθι, σύμφωνα με δεδομένα του ΔΝΤ.

Την ίδια ώρα, η ξηρασία στη Διώρυγα του Παναμά είχε ως αποτέλεσμα να επιβληθούν σειρά περιορισμών στις διελεύσεις πλοίων από τον περασμένο Οκτώβριο. Ως αποτέλεσμα, ο όγκος εμπορίου μεταξύ Οκτωβρίου 2023 και Φεβρουαρίου 2024 μειώθηκε κατά 32%.

Τα στοιχεία που συγκεντρώνει το ΔΝΤ δείχνουν επίσης αύξηση 74% στον όγκο του εμπορίου γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας σε σύγκριση με τα περσινά επίπεδα. Αντίθετα, ο αριθμός των port calls στα 70 λιμάνια στην Υποσαχάρια Αφρική μειώθηκε κατά 6,7% σε ετήσια βάση τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο του 2024. Η Ευρωπαϊκή Ένωση, η Μέση Ανατολή και η Κεντρική Ασία σημείωσαν μείωση 5,3%.

Το ΔΝΤ προειδοποιεί ότι οι διαταραχές θα μπορούσαν ενδεχομένως να επηρεάσουν τον πληθωρισμό λόγω του αυξημένου κόστους μεταφοράς και να δημιουργήσουν επιπλοκές στο θαλάσσιο εμπόριο και στην οικονομική δραστηριότητα.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.