Το «μπρος-πίσω» των αμερικανικών κυρώσεων στη Βενεζουέλα και το κεφάλαιο «δεξαμενόπλοια»

Το «μπρος-πίσω» των αμερικανικών κυρώσεων στη Βενεζουέλα και το κεφάλαιο «δεξαμενόπλοια»

86
Το «μπρος-πίσω» των αμερικανικών κυρώσεων στη Βενεζουέλα και το κεφάλαιο «δεξαμενόπλοια»

Ολιγόμηνη αποδείχτηκε η άρση των αμερικανικών κυρώσεων στην πετρελαιοβιομηχανία της Βενεζουέλας, καθώς η Ουάσιγκτον εξετάζει το ενδεχόμενο να επανεπιβάλει κυρώσεις τον Απρίλιο, δεδομένης της μικρής προόδου που έχει καταγράψει η χώρα της Λατινικής Αμερικής για τη διενέργεια διαφανών εκλογών.

Η αρχική συμφωνία του περασμένου Οκτωβρίου, η οποία θα ίσχυε για έξι μήνες, είχε ως αποτέλεσμα την επιστροφή του πετρελαίου της Βενεζουέλας στην αγορά και την αύξηση των εξαγωγών με δεξαμενόπλοια που δεν ανήκαν στον λεγόμενο «σκοτεινό στόλο». Σύμφωνα με στοιχεία προερχόμενα από τα AIS, οι εξαγωγικές ροές της Βενεζουέλας διαμορφώθηκαν κατά μέσο όρο στα 470.000 βαρέλια/ημέρα τους τελευταίους τρεις μήνες σε σύγκριση με τα 370.000 βαρέλια/ημέρα μεταξύ Αυγούστου και Οκτωβρίου, ενώ η αγορά είδε επίσης την επιστροφή αγοραστών από την Ινδία. Ωστόσο, υπάρχει μια ασάφεια για τον πραγματικό αριθμό, ο οποίος πιθανότατα θα είναι υψηλότερος από τις παρακολουθούμενες ροές φορτίων, ιδίως προς την Άπω Ανατολή. Σύμφωνα με όσα αναφέρει η Gibson στην ανάλυσή της, «η επιστροφή της Βενεζουέλας στην αγορά που υπόκειται σε κυρώσεις θα στηρίξει και πάλι τον σκοτεινό στόλο».

Ο ΙΕΑ εκτιμά ότι η παραγωγή πετρελαίου της Βενεζουέλας τον Νοέμβριο και τον Δεκέμβριο ήταν σταθερή στα 800.000 βαρέλια/ημέρα. Η PDVSA έχει δηλώσει την πρόθεσή της να αυξήσει την παραγωγή, ωστόσο το εγχείρημα μόνο εύκολο δεν είναι. Εάν η χώρα πρόκειται να επιστρέψει σε ένα πλαίσιο κυρώσεων, αυτό θα προσθέσει περαιτέρω πολυπλοκότητα στην επίτευξη υψηλότερων επιπέδων παραγωγής, δεδομένης της δυσκολίας εξασφάλισης διεθνούς υποστήριξης και επενδύσεων εκτός των στενών συμμάχων και εταίρων της χώρας, όπως το Ιράν, η Ρωσία και η Κίνα.

Σημαντικό ρόλο στην επιστροφή της Βενεζουέλας στις κυρώσεις διαδραματίζει και η αυξημένη στρατιωτική δραστηριότητα στα σύνορα με τη Γουιάνα το προηγούμενο διάστημα. Δεδομένων των τρεχουσών τιμών πετρελαίου, είναι σαφές ότι η διοίκηση

Μπάιντεν δεν αισθάνεται επί του παρόντος την πίεση να χαλαρώσει τις κυρώσεις προκειμένου να μειωθούν οι τιμές των καυσίμων. Αυτό υποδηλώνει ότι στο μέλλον οι ΗΠΑ είναι απίθανο να προβούν σε συμβιβασμούς προκειμένου να επιτύχουν την ελάφρυνση των κυρώσεων στο Ιράν και στη Ρωσία, με αποτέλεσμα τη διατήρηση μιας μεγάλης «μαύρης αγοράς» πετρελαίου.

Πηγή: Gibson Shipbrokers/Tanker Market Report 02.02.2024

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.