Στροφή των liner εταιρειών στα εναλλακτικά καύσιμα: η αλήθεια των αριθμών

    99
    Στροφή των liner εταιρειών στα εναλλακτικά καύσιμα: η αλήθεια των αριθμών

    Στροφή προς τα εναλλακτικά καύσιμα πραγματοποιούν οι liner εταιρείες, σύμφωνα με την Drewry.

    Συγκεκριμένα, το 10%+ των πλοίων (σε όρους μεταφορικής ικανότητας) των ZIM, CMA CGM και Hapag-Lloyd έχουν τη δυνατότητα να καταναλώνουν εναλλακτικά καύσιμα. Μετά την παραλαβή των νέων πλοίων κατανάλωσης LNG, το 13% του capacity της ZIM καταναλώνει πλέον μη συμβατικά καύσιμα. Η CMA CGM προπορεύεται στον εν λόγω μαραθώνιο, καθώς ο στόλος της με δυνατότητα χρήσης εναλλακτικών καυσίμων αντιπροσωπεύει το 14% της συνολικής χωρητικότητάς του.

    Η Drewry ορίζει ως εναλλακτικά καύσιμα τα βιοκαύσιμα, το LNG (που μπορεί να είναι ορυκτό καύσιμο) και το μεθάνιο (που μπορεί επίσης να είναι ορυκτό καύσιμο).

    Με το 12% της μεταφορικής της ικανότητας να είναι alternative-fuel ready, η Hapag-Lloyd είναι ο τρίτος μεταφορέας του οποίου ο στόλος κατά παραπάνω από 10% μπορεί να καταναλώνει εναλλακτικά καύσιμα.

    Η Drewry σημειώνει ότι υπάρχει ακόμη πολύς δρόμος για την απανθρακοποίηση της liner ναυτιλίας και την πραγματική χρήση πράσινων καυσίμων. Αν και οι περισσότερες παραγγελίες πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων σήμερα αφορούν πλοία που μπορούν να καταναλώνουν εναλλακτικά καύσιμα, υπάρχει ένας τεράστιος αριθμός παλαιότερων πλοίων που καταναλώνουν VLSFO. Το κρίσιμο ερώτημα κατά την BIMCO παραμένει: πότε οι liner εταιρείες θα στείλουν τα παλαιότερα πλοία τους προς διάλυση και πότε τα alternative-fuel-ready πλοία τους θα λειτουργούν με πράσινο τρόπο;

    Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.