IMO MEPC 80: Πέντε ημέρες θα διαμορφώσουν 25 χρόνια προσπαθειών για το...

IMO MEPC 80: Πέντε ημέρες θα διαμορφώσουν 25 χρόνια προσπαθειών για το κλίμα

140
IMO MEPC 80: Πέντε ημέρες θα διαμορφώσουν 25 χρόνια προσπαθειών για το κλίμα

Κρίσιμη χαρακτηρίζεται από εφοπλιστικές ενώσεις η MEPC 80 του IMO τις προσεχείς ημέρες, καθώς οι αποφάσεις που θα ληφθούν εν πολλοίς θα διαμορφώσουν το μέλλον της βιομηχανίας αναφορικά με τις προσπάθειές της για την κλιματική αλλαγή.

Στο πλαίσιο αυτό, οκτώ εφοπλιστικές ενώσεις ένωσαν τις δυνάμεις τους και με άρθρο που προσυπογράφουν στους Lloyd’s List προτείνουν έναν οδικό χάρτη, προκειμένου οι αποφάσεις των κρατών-μελών του ΙΜΟ να έχουν επιτυχή έκβαση.  «Παρά το γεγονός ότι οι συνυπογράφοντες αυτή τη στήλη μπορεί να έχουν διαφορετικές απόψεις σχετικά με ορισμένες από τις λεπτομέρειες της συμφωνίας, όλοι μοιραζόμαστε μια ισχυρή κοινή επιθυμία για την επιτυχία του ΙΜΟ τον Ιούλιο και καλούμε τα κράτη-μέλη να την πραγματοποιήσουν», αναφέρουν χαρακτηριστικά οι εφοπλιστικές ενώσεις.

Στο άρθρο τονίζεται ότι το αποτέλεσμα των διαπραγματεύσεων πρέπει να αντικατοπτρίζει ότι ο κλάδος δεσμεύεται και αναλαμβάνει το μερίδιο ευθύνης που του αναλογεί, σύμφωνα με τους στόχους της Συμφωνίας του Παρισιού. Αυτό προϋποθέτει ότι ο ΙΜΟ θέτει ως στόχο την επίτευξη μηδενικών εκπομπών έως το 2050 και ως εκ τούτου οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου από τη διεθνή ναυτιλία πρέπει να φτάσουν στο peak τους το συντομότερο δυνατό. Αυτό υπογραμμίζει τον επείγοντα χαρακτήρα της λήψης αποφάσεων.

Την ίδια ώρα, τα κράτη-μέλη οφείλουν να συμφωνήσουν σε ένα φιλόδοξο χρονοδιάγραμμα και ένα πλαίσιο για τεχνικά και οικονομικά μέτρα, με στόχο την επίτευξη μηδενικών εκπομπών έως το 2050, λαμβάνοντας υπόψη τη διαθεσιμότητα και την προμήθεια καθαρών καυσίμων για τη ναυτιλία. Ένα τέτοιο μέτρο είναι η εφαρμογή ενός global fuel standard, το οποίο σταδιακά θα μειώσει το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των καυσίμων τα επόμενα χρόνια. Με τον τρόπο αυτό, σημειώνουν οι εφοπλιστικές ενώσεις, θα υπάρξει ξεκάθαρη εικόνα της ζήτησης νέων ναυτιλιακών καυσίμων τόσο για τους παραγωγούς όσο και για τις ίδιες τις ναυτιλιακές εταιρείες.

Τα τεχνικά μέτρα θα πρέπει να συμπληρωθούν και από ένα οικονομικό, όπως το levy, το οποίο θα αποτελέσει κίνητρο για την υιοθέτηση εναλλακτικών καυσίμων. Έτσι θα γεφυρωθεί το χάσμα τιμής μεταξύ συμβατικών και εναλλακτικών καυσίμων. Οι πόροι που θα συγκεντρωθούν θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για να υποστηρίξουν τις λιγότερο ανεπτυγμένες χώρες στην προσπάθειά τους για ενεργειακή μετάβαση.

Οι παραπάνω προτάσεις προς τα κράτη-μέλη του ΙΜΟ συνοψίζονται στο απόσπασμα του Μαρκ Τουέιν: «Σε είκοσι χρόνια από σήμερα θα είστε πιο απογοητευμένοι από τα πράγματα που δεν κάνατε παρά από αυτά που κάνατε. Λύστε, λοιπόν, τους κάβους και βάλτε πλώρη για ένα πιο ριψοκίνδυνο λιμάνι. Πιάστε τους στόχους σας στον αέρα που χτυπάει τα πανιά σας. Εξερευνήστε. Ονειρευτείτε. Ανακαλύψτε».

Το άρθρο προσυπογράφουν οι εξής:

Αnne H. Steffensen, director general and CEO, Danish Shipping

Kierstin Del Valle Lachtman, secretary-general, Liberian Shipowners’ Council

Wilfried Lemmens, managing director, Royal Belgian Shipowners’ Association

Michael Phoon, executive director, Singapore Shipping Association

Harald Solberg, CEO, Norwegian Shipowners’ Association

Anders Brodje, manager, The Bahamas Shipowners Association

Graham Westgarth, president, UK Chamber of Shipping

Annet Koster, managing director, Royal Association of Netherlands Shipowners

 

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.