Θετικές είναι οι προοπτικές της αγοράς των bulk carriers, με την προσφορά και τη ζήτηση να συνθέτουν ένα παζλ υγιών επιπέδων ναύλων, σύμφωνα με έκθεση της εταιρείας αναλύσεων ViaMar.
Μπορεί η αβεβαιότητα γύρω από την ανάκαμψη της κινεζικής οικονομίας να επιμένει, ωστόσο ο κλάδος των υποδομών αναμένεται να δώσει ώθηση στα dry. Αντίβαρο του κλάδου των υποδομών θα αποτελέσουν το real estate και η βιομηχανία στην Κίνα, σύμφωνα με τη ViaMar.
Στην έκθεση τονίζεται ότι, τα επόμενα χρόνια, το βάρος του ενδιαφέροντος του θαλάσσιου εμπορίου θα μετατοπιστεί στην Ινδία, η οποία μεταξύ 2023 και 2026 θα καταγράφει ετήσια ανάπτυξη 6,5%. Στη Δύση, παρά τα υψηλά επιτόκια και τον υψηλό πληθωρισμό, η (μεταγενέστερη) αναμενόμενη οικονομική ανάκαμψη και οι επενδύσεις σε πράσινες υποδομές θα αποτελέσουν ούριο άνεμο για το ξηρό φορτίο.
Στο μέτωπο της ζήτησης, η αβεβαιότητα των εναλλακτικών καυσίμων και οι υψηλές τιμές νεότευκτων συγκρατούν σε χαμηλά επίπεδα τις παραγγελίες, με το ποσοστό του orderbook προς τον υφιστάμενο στόλο να ανέρχεται στο ιστορικά χαμηλό 7,5%.