LNG carriers: Η ασιατική ζήτηση, μήλον της έριδος για ΗΠΑ και Ρωσία

LNG carriers: Η ασιατική ζήτηση, μήλον της έριδος για ΗΠΑ και Ρωσία

134
LNG carriers: Η ασιατική ζήτηση, μήλον της έριδος για ΗΠΑ και Ρωσία

Τις μακροπρόθεσμες προοπτικές της αγοράς LNG φαίνεται πως εξετάζουν αμερικανικές εταιρείες, στο πλαίσιο ευρύτερης επέκτασης και εδραίωσής τους στην αγορά. Η συγκεκριμένη εξέλιξη παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τα LNG carriers, τα οποία γνωρίζουν μια περίοδο εκρηκτικής ανάπτυξης και των οποίων ο ρόλος αναμένεται να παραμείνει πρωταγωνιστικός εντός των επόμενων ετών ή και δεκαετιών.

Ειδικότερα, η αμερικανική εταιρεία Qilak LNG προσβλέπει σε επενδύσεις ύψους $5 δισ. στην Αλάσκα, με στόχο την ανάπτυξη υποδομών για την παραγωγή και την εξαγωγή φυσικού αερίου προς τις ασιατικές χώρες. Στις βασικές βλέψεις της εταιρείας είναι να οικοδομήσει ένα project που θα ανταγωνιστεί το ρωσικό Yamal, με ορίζοντα το πέρας της δεκαετίας. Η ετήσια παραγωγική ικανότητα του Qilak LNG εκτιμάται στους 4 εκατ. τόνους.

Το Qilak της Αλάσκας βρίσκεται κατά 3.700 χιλιόμετρα πιο κοντά στην Ασία έναντι των εγκαταστάσεων του ρωσικού project Yamal LNG στη ρωσική Αρκτική, αναφέρει το Reuters.

Στόχος είναι η κατάκτηση μεριδίου της ασιατικής αγοράς από τη Ρωσία και «όπλο» της αποτελεί το γεγονός ότι η αποστολή των ποσοτήτων LNG θα απαιτεί μόλις δύο ημέρες, έναντι περίπου 28 που απαιτούνται επί του παρόντος για την αποστολή από τον Κόλπο του Μεξικού.

Η αύξηση του διαθέσιμου φυσικού αερίου προς εξαγωγή διά θαλάσσης αναμένεται να δημιουργήσει περαιτέρω ζήτηση για LNG carriers, των οποίων οι προοπτικές παραμένουν ιδιαίτερα θετικές μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα.

Άλλωστε, λόγω της Κίνας αλλά και της Ιαπωνίας, της Νότιας Κορέας και λοιπών ασιατικών χωρών, που έχουν ήδη στραφεί στο ορυκτό καύσιμο για τα άμεσα περιβαλλοντικά οφέλη που προσφέρει, η ζήτηση από χώρες της Ανατολής εκτιμάται πως θα παραμείνει υψηλή.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.