Οι αυξανόμενοι περιβαλλοντικοί κανονισμοί και οι πρωτοβουλίες της ναυτιλιακής βιομηχανίας για μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος των δραστηριοτήτων της έχουν οδηγήσει σε αύξηση των πλοίων εναλλακτικών καυσίμων στο orderbook. Πρόσφατη έκθεση του ναυλομεσιτικού οίκου Clarksons σημειώνει ότι το 61% των παραγγελιών που έλαβαν χώρα το 2022 αφορούσαν πλοία κατανάλωσης και εναλλακτικών καυσίμων.
Παρότι η πλειονότητα αυτών των παραγγελιών αφορούσε πλοία κατανάλωσης και LNG (397 πλοία, 36,7 εκατ. gt), ένα σημαντικό μέρος αυτών, και δη το 10,8%, είναι πλοία που θα μπορούν να μετασκευαστούν προκειμένου να καταναλώνουν και αμμωνία. Πρόκειται για 90 πλοία συνολικής χωρητικότητας 7,7 εκατ. gt.
Σύμφωνα με την Clarksons, πέραν του LNG και της αμμωνίας, σημαντικό ενδιαφέρον υπάρχει και για τη μεθανόλη: 7% των παραγγελιών αφορά πλοία κατανάλωσης και μεθανόλης (5 εκατ. gt). Ακόμη, 22 παραγγελίες αφορούσαν πλοία έτοιμα να καταναλώσουν και μεθανόλη εφόσον μετασκευαστούν.