Εταιρείες της ευρύτερης ναυτιλιακής βιομηχανίας γυρίζουν την πλάτη στη Ρωσία

Εταιρείες της ευρύτερης ναυτιλιακής βιομηχανίας γυρίζουν την πλάτη στη Ρωσία

135
Εταιρείες της ευρύτερης ναυτιλιακής βιομηχανίας γυρίζουν την πλάτη στη Ρωσία

Συνεχίζονται οι κινήσεις μεγάλων ναυτιλιακών ομίλων με στόχο την οικονομική αποδυνάμωση της Ρωσίας.

Πρόσφατο παράδειγμα αποτελεί η αποεπένδυση της CMA CGM σε ρωσικούς τερματικούς σταθμούς μέσω νέας συμφωνίας με την Global Ports, κορυφαία εταιρεία διαχείρισης τερματικών στη Ρωσία. Στη σχετική ανακοίνωση της Global Ports τονίζεται ότι οι δύο εταιρείες προχώρησαν σε δεσμευτικές συμφωνίες ανταλλαγής μετοχών ως εξής: για το 25% της Multi Link Terminals Ltd Oy, η Global Ports θα λάβει το 25% της CD Holding Oy και το 25% της Multi Link Terminals Ltd, στην οποία ανήκει το Yanino Logistics Park (LP) και ο τερματικός Moby Dik (MD) στη Ρωσία αντίστοιχα.

«(Η συναλλαγή) θα επιτρέψει στον όμιλο να επικεντρώσει τον πλήρη έλεγχό του στους ρωσικούς τερματικούς και να διασφαλίσει την ευελιξία του στη δημιουργία αξίας στην ταχέως μεταβαλλόμενη ρωσική αγορά. Το μερίδιο του ομίλου στα φινλανδικά λιμάνια θα μειωθεί από 75% σε 50%», καταλήγει η ανακοίνωση της Global Ports.

Υπενθυμίζεται ότι, μετά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, σε παρόμοια αποεπένδυση σε ρωσικούς τερματικούς προχώρησε μια άλλη μεγάλη εταιρεία τακτικών γραμμών, η Maersk.

Την ίδια ώρα, ο γαλλικός όμιλος τεχνολογίας με ειδίκευση στην κατασκευή δεξαμενών μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), Gaztransport & Technigaz (GTT), ανακοίνωσε ότι αναστέλλει τις δραστηριότητές του στη Ρωσία, αφότου μελέτησε τα δύο τελευταία πακέτα των κυρώσεων της ΕΕ που επιβλήθηκαν στην Ρωσία και τα οποία απαγορεύουν την παροχή μηχανολογικών υπηρεσιών σε ρωσικές εταιρείες.

Το δελτίο Τύπου της εταιρείας, που δημοσιοποιήθηκε τη Δευτέρα 2 Ιανουαρίου, εξηγεί ότι η απόφαση ελήφθη έπειτα από ενδελεχή ανάλυση του όγδοου και ένατου πακέτου κυρώσεων της ΕΕ που επιβλήθηκαν στη Ρωσία λόγω της στρατιωτικής εισβολής της στην Ουκρανία.

Όπως σημειώνεται στο κείμενο του δελτίου τύπου, η GTT θα αναστείλει τη σύμβασή της με τη ρωσική ναυτιλιακή εταιρεία Zvezda για την κατασκευή 15 παγοθραυστικών πλοίων μεταφοράς φυσικού αερίου από τις 8 Ιανουαρίου. Η συμμετοχή της γαλλικής εταιρείας θα περιοριστεί στην ολοκλήρωση των έργων των δύο «πλέον τεχνολογικά προηγμένων» μεταφορέων φυσικού αερίου. Η εταιρεία ανακοίνωσε επίσης ότι στον κατάλογο των παραγγελιών της δεν θα περιλαμβάνει πλέον έργα στη Ρωσία.

Ταυτόχρονα, στο δελτίο τύπου σημειώνεται ότι άλλες παραγγελίες σε ναυπηγεία της Ασίας για την κατασκευή έξι πλοίων μεταφοράς φυσικού αερίου κατηγορίας παγοθραυστικών και δύο πλωτών μονάδων παραγωγής, αποθήκευσης και εκφόρτωσης πετρελαίου για ρωσικά έργα στην Αρκτική συνεχίζονται κανονικά.

Τον Σεπτέμβριο του 2019, η GTT υπέγραψε σύμβαση με τη Saren B.V. (κοινοπραξία μεταξύ της εταιρείας πετρελαϊκών υπηρεσιών Saipem και της τουρκικής Renaissance Heavy Industries) για τον σχεδιασμό και την κατασκευή τριών OGT (πλατφόρμες που θα στεγάσουν μονάδες με εξοπλισμό υγροποίησης) για το έργο Arctic LNG-2.

Η GTT ειδικεύεται στην ανάπτυξη και αδειοδότηση της κατασκευής συστημάτων κρυογενικών μεμβρανών για τη μεταφορά και αποθήκευση υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG).

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.