Σε ρηχά νερά οι παραγγελίες νεότευκτων

Σε ρηχά νερά οι παραγγελίες νεότευκτων

153
Σε ρηχά νερά οι παραγγελίες νεότευκτων

Μειωμένες εμφανίζονται, σε σύγκριση με τα αντίστοιχα διαστήματα του 2020 και του 2021, οι παραγγελίες νεότευκτων πλοίων μέχρι στιγμής φέτος, σύμφωνα με δεδομένα της VesselsValue.

Συγκεκριμένα, από τις αρχές του έτους έως τα τέλη Νοεμβρίου, οι παραγγελίες για bulk carriers διαμορφώθηκαν στις 164, σημειώνοντας πτώση 56% έναντι των 370 το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι (335 το 2020). Στο ίδιο μήκος κύματος και οι παραγγελίες δεξαμενόπλοιων, οι οποίες παρουσιάζουν ετήσια μείωση 62% από τις 217 πέρυσι (367 το 2020) σε 82 φέτος. Οι σημαντικά χαμηλότερες παραγγελίες στις δύο αυτές αγορές θα παράσχουν στήριξη στους ναύλους, ειδικά αν στην εξέλιξη αυτή προστεθούν οι αλλαγές στον χάρτη του θαλάσσιου εμπορίου, που δίνουν ώθηση στα τονομίλια.

Πτώση 57% καταγράφουν οι παραγγελίες containerships, καθώς από τα πολύ υψηλά επίπεδα του 2021 (567), φέτος έχουν διαμορφωθεί μέχρι στιγμής σε 362. Μόνη εξαίρεση αποτελούν τα gas carriers, οι παραγγελίες των οποίων παρουσιάζουν φέτος μια μικρή αύξηση και έχουν διαμορφωθεί σε 191 έναντι 182 πέρυσι. Η αύξηση φαντάζει λογική, καθώς, με βάση την αλλαγή στο ενεργειακό σκηνικό ιδίως της Ευρώπης, οι ανάγκες για θαλάσσια μεταφορά LNG κρίνονται μεγάλες. Το προαναφερθέν αντανακλάται και στις αξίες των νεότευκτων gas carriers, με τις αξίες των συναλλαγών φέτος να είναι αυξημένες κατά 71% ($35 δισ. από $20,4 δισ.).

Βέβαια, στη γενικότερη πτώση των παραγγελιών θα πρέπει να ληφθεί υπόψη η αβεβαιότητα των περιβαλλοντικών κανονισμών, με κύκλους της αγοράς σε διεθνή fora να σημειώνουν ότι επί του παρόντος πιο σοφή επιλογή φαντάζει η επένδυση σε μεταχειρισμένα σύγχρονα πλοία για την επέκταση των στόλων.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.