Η «πράσινη εγρήγορση» των πλοίων ενόψει 2023

Η «πράσινη εγρήγορση» των πλοίων ενόψει 2023

267
Η «πράσινη εγρήγορση» των πλοίων ενόψει 2023

Οι επικείμενοι περιβαλλοντικοί κανονισμοί έχουν αυξήσει σημαντικά την αβεβαιότητα μεταξύ των πλοιοκτητών σε ό,τι αφορά τις επενδυτικές τους κινήσεις. Καθώς το 2023 πλησιάζει, πρόσφατη έκθεση της VesselsValue αναλύει τη συμμόρφωση των διαφόρων τύπων πλοίων που απαρτίζουν τον παγκόσμιο στόλο με τους εν λόγω περιβαλλοντικούς κανονισμούς.

Screenshot 2022-02-11 152852

Βάσει αυτής της έκθεσης, το 21,7% των bulkers, tankers και containerships επί του παρόντος συμμορφώνονται με τους κανονισμούς EEDI/EEXI. Ειδικότερα, τα bulk carriers έχουν το χαμηλότερο ποσοστό συμμόρφωσης από τις τρεις βασικές κατηγορίες πλοίων. Ωστόσο, Ultramaxes και Capesizes έχουν κάνει βήματα προς την απαιτούμενη κατεύθυνση, έχοντας ποσοστά συμμόρφωσης 32,8% και 21,6% αντίστοιχα. Συνολικά, βάσει της VesselsValue, μόλις ένα στα δέκα bulkers είναι κατάλληλα προετοιμασμένο για τους επικείμενους κανονισμούς.

Όσον αφορά τα containerships, τα ποσοστά των ULCVs είναι εντυπωσιακά, με το 83,5% του στόλου τους να «δηλώνει» έτοιμο για το 2023 και τις αλλαγές που έπονται. Σύμφωνα με τη VesselsValue, συνολικά πάνω από ένα στα τέσσερα containerships καλύπτει τις απαιτήσεις των κανονισμών.

Τέλος, τα δεξαμενόπλοια έχουν ποσοστά συμμόρφωσης που αγγίζουν έως και το 35,5%, με τα VLCCs να οδηγούν την εν λόγω κούρσα. Τέλος, στο σύνολό τους, τα δεξαμενόπλοια έχουν το υψηλότερο ποσοστό συμμόρφωσης από τους τρεις τύπους πλοίων, ίσο με 30,4%.

Φωτό: Wallace Woon/ ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.