Κίνα – Νότια Κορέα: Με αμείωτο ρυθμό η «τιτανομαχία» των νεοναυπηγήσεων

Κίνα – Νότια Κορέα: Με αμείωτο ρυθμό η «τιτανομαχία» των νεοναυπηγήσεων

262
Κίνα – Νότια Κορέα: Με αμείωτο ρυθμό η «τιτανομαχία» των νεοναυπηγήσεων

Η Κίνα και η Νότια Κορέα αποτελούν τους δύο δημοφιλέστερους προορισμούς για τις ναυπηγήσεις πλοίων. Μάλιστα, εντός του προηγούμενου έτους, το «στέμμα» των νεοναυπηγήσεων άλλαζε συνεχώς κάτοχο με την Κίνα ωστόσο να επικρατεί όσον αφορά τις συνολικές παραγγελίες του 2021. Το 2022 εκκίνησε με κεκτημένη ορμή για τα κινεζικά ναυπηγεία, τα οποία διατήρησαν την πρωτοκαθεδρία τους.

Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του νοτιοκορεατικού ειδησεογραφικού μέσου Pulse, τα κινεζικά ναυπηγεία εξασφάλισαν το 48% των συνολικών παραγγελιών (σε όρους CGT ‒ Compensated Gross Tons) που πραγματοποιήθηκαν τον Ιανουάριο του 2022. Οι Νοτιοκορεάτες ανταγωνιστές τους εξασφάλισαν το 45% των νέων παραγγελιών, ενώ τα ιαπωνικά ναυπηγεία μόλις το 3%. Συνεπώς, τα κινεζικά ναυπηγεία θα κατασκευάσουν πλοία συνολικής χωρητικότητας 1,47 εκατ. CGTs, τα νοτιοκορεατικά 1,38 εκατ. CGTs, ενώ τα ιαπωνικά 90.000 CGTs.

Όσον αφορά τον τύπο πλοίου που πρωταγωνίστησε στις παραγγελίες, τα LNGCs μεταφορικής ικανότητας που ξεπερνά τα 140.000 κ.μ. και τα containerships των οποίων η μεταφορική ικανότητα ξεπερνά τα 12.000 TEUs αθροιστικά κατέλαβαν το 67% των συνολικών παραγγελιών. Αξίζει να σημειωθεί πως δεν πραγματοποιήθηκε ούτε μία παραγγελία για VLCC.

Τέλος, το backlog των παραγγελιών αυξήθηκε κατά 110.000 CGTs τον Ιανουάριο, φτάνοντας τα 91,28 εκατ. CGTs.

Φωτό: Yonhap/ ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.