Οι κινήσεις των ‘’Big Three’’ της Ν. Κορέας στη διεθνή ναυπηγική σκακιέρα

Οι κινήσεις των ‘’Big Three’’ της Ν. Κορέας στη διεθνή ναυπηγική σκακιέρα

332
Οι κινήσεις των ‘’Big Three’’ της Ν. Κορέας στη διεθνή ναυπηγική σκακιέρα

Ανάμεικτα ήταν τα πρόσημα για τα νοτιοκορεάτικα ναυπηγεία το πρώτο εξάμηνο του 2021. Από τη μία, οι παραγγελίες που εξασφάλισαν τα εν λόγω ναυπηγεία κυμάνθηκαν σε ιδιαίτερα αυξημένα επίπεδα. Από την άλλη, οι καλπάζουσες τιμές των χαλύβδινων πλακών, επηρέασε τα κόστη των ναυπηγείων, μειώνοντας τα περιθώρια κέρδους τους. Άλλωστε, ο ρόλος των χαλύβδινων πλακών στα οικονομικά των ναυπηγείων είναι ιδιαίτερα σημαντικός, καθώς αντιπροσωπεύουν περίπου το 20% των συνολικών εξόδων κατασκευής πλοίων.

Υπενθυμίζεται ότι η POSCO, που αποτελεί τον κορυφαίο παραγωγό χάλυβα στη Νότια Κορέα, αύξησε την τιμή των χαλύβδινων πλακών στα $1.007 ανά τόνο, ενώ πριν από έναν χρόνο η τιμή τους κυμαινόταν περίπου στο μισό της σημερινής.

Επιπλέον, οι παραγωγοί χαλύβδινων πλακών σκοπεύουν σε σημαντική αύξηση της τιμής το δεύτερο εξάμηνο του 2021, κάνοντας λόγο για αυξημένα έξοδα πρώτων υλών, συμπεριλαμβανομένου και του σιδηρομεταλλεύματος, αναφέρει το νοτιοκορεάτικο μέσο ενημέρωσης The Korean Economic Daily.

Υπό το πλαίσιο αυτό, οι τρεις μεγαλύτερες ναυπηγικές εταιρείες της Νότιας Κορέας, κατέγραψαν συνολικά ζημίες ίσες με $1,3 δισ. το δεύτερο τρίμηνο του έτους, παρά τις πολύ υψηλές παραγγελίες που εξασφάλισαν. Έτσι οι KSOE, Samsung Heavy Industries και Daewoo Shipbuilding (‘’Big Three’’) έχουν ως στόχο την αύξηση των τιμών των νεότευκτων, έτσι ώστε να αντισταθμίσουν τα υψηλά κόστη χαλύβδινων πλακών.

Πάντως, οι εκτιμήσεις των επόμενων τριμήνων είναι θετικές, καθώς οι τρεις αυτές εταιρείες έλαβαν παραγγελίες για 245 πλοία το πρώτο εξάμηνο του έτους και συνολικά το backlog τους ανέρχεται στα 587 πλοία. Ο αριθμός αυτός των πλοίων είναι τέτοιος που ουσιαστικά τα ναυπηγεία θα είναι πλήρως απασχολημένα για τους επόμενους 30 μήνες.

Ο τεράστιος όγκος παραγγελιών επιτρέπει στις νοτιοκορεάτικες ναυπηγικές εταιρείες να επικεντρωθούν στην αύξηση των κερδών τους. Με αφορμή αυτό, διαπραγματεύονται με τις κορυφαίες εταιρείες παραγωγής χάλυβα συμβόλαια σταθερής τιμής για την προσφορά χαλύβδινων πλακών, μέχρι το τέλους του έτους.

Ο στόχος της αύξησης των τιμών των νεότευκτων πιθανά είναι επιτεύξιμος. Άλλωστε, οι τιμές ναυπήγησης ήδη έχουν αυξηθεί βάσει της Clarksons (12% σε σχέση με την αρχή του έτους). Ο μεγάλος όγκος παραγγελιών επιτρέπει στα ναυπηγεία να είναι επιλεκτικά με τις παραγγελίες που θα αναλαμβάνουν από δω και στο έξης με στόχο τη μεγιστοποίηση του κέρδους τους.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.