Οι κινεζικές εξαγωγές πετρελαίου για το 2020, οι οποίες βάσει ποσόστωσης προϋπολογίζονται σε 10 εκατ. τόνους, αναμένεται να επηρεάσουν το ισοζύγιο προσφοράς και ζήτησης.
Στην Κίνα, η πώληση ναυτιλιακού καυσίμου σε πλοία που εκτελούν διεθνή δρομολόγια θεωρείται εξαγωγικό προϊόν, ενώ στην ποσόστωση των 10 εκατ. τόνων δεν υπολογίζονται οι εξαγωγές ναυτιλιακών καυσίμων.
Η Κίνα καταναλώνει συνήθως περίπου 12 εκατ. τόνους/μήνα ναυτιλιακά καύσιμα, τα οποία προηγουμένως προέρχονταν από εισαγωγές από Σιγκαπούρη και Νότια Κορέα, καθώς τα κινεζικά διυλιστήρια επικεντρώνονταν στην παραγωγή προϊόντων ελαφρού πετρελαίου υψηλότερης αξίας.
Όμως, η δυναμική της αγοράς άλλαξε φέτος, μετά τη μετάβαση σε καύσιμο με χαμηλότερη περιεκτικότητα σε θείο, λόγω του ΙΜΟ 2020. Μετά από αυτή την εξέλιξη, η κινεζική κυβέρνηση, από την 1η Φεβρουαρίου, παρέχει έκπτωση 1.218 γιουάν ($172/mt) στον φόρο κατανάλωσης και 13% στον ΦΠΑ, προκειμένου να αυξηθεί η εγχώρια ζήτηση ναυτιλιακών καυσίμων.
Έκτοτε, τα διυλιστήρια άρχισαν να αυξάνουν την προσφορά, ακόμα και πριν από την ανακοίνωση των ποσοστώσεων. Η αύξηση της παραγωγής κινεζικού ναυτιλιακού καυσίμου είχε ως αποτέλεσμα να μειωθεί το κόστος εφοδιασμού στα κυριότερα κινεζικά λιμάνια κάτω και από εκείνο της Σιγκαπούρης από τα μέσα Απριλίου, σηματοδοτώντας ότι η Κίνα μπορεί να είναι σε θέση να προσελκύσει αυξημένο μερίδιο αγοράς.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της S&P Global Platts, το κόστος καυσίμου 0,5%S στους λιμένες της Σαγκάης και του Zhoushan ανήλθε κατά το δεύτερο μισό του Απριλίου σε $216,82/mt και $215/mt κατά μέσο όρο αντίστοιχα, ενώ η αντίστοιχη τιμή για το λιμάνι της Σιγκαπούρης έφτασε στα $222,73/mt.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ