Χαμηλότερο το κόστος ναυτιλιακών καυσίμων στα κινεζικά λιμάνια

Χαμηλότερο το κόστος ναυτιλιακών καυσίμων στα κινεζικά λιμάνια

210
Χαμηλότερο το κόστος ναυτιλιακών καυσίμων στα κινεζικά λιμάνια

Οι κινεζικές εξαγωγές πετρελαίου για το 2020, οι οποίες βάσει ποσόστωσης προϋπολογίζονται σε 10 εκατ. τόνους, αναμένεται να επηρεάσουν το ισοζύγιο προσφοράς και ζήτησης.

Στην Κίνα, η πώληση ναυτιλιακού καυσίμου σε πλοία που εκτελούν διεθνή δρομολόγια θεωρείται εξαγωγικό προϊόν, ενώ στην ποσόστωση των 10 εκατ. τόνων δεν υπολογίζονται οι εξαγωγές ναυτιλιακών καυσίμων.

Η Κίνα καταναλώνει συνήθως περίπου 12 εκατ. τόνους/μήνα ναυτιλιακά καύσιμα, τα οποία προηγουμένως προέρχονταν από εισαγωγές από Σιγκαπούρη και Νότια Κορέα, καθώς τα κινεζικά διυλιστήρια επικεντρώνονταν στην παραγωγή προϊόντων ελαφρού πετρελαίου υψηλότερης αξίας.

Όμως, η δυναμική της αγοράς άλλαξε φέτος, μετά τη μετάβαση σε καύσιμο με χαμηλότερη περιεκτικότητα σε θείο, λόγω του ΙΜΟ 2020. Μετά από αυτή την εξέλιξη, η κινεζική κυβέρνηση, από την 1η Φεβρουαρίου, παρέχει έκπτωση 1.218 γιουάν ($172/mt) στον φόρο κατανάλωσης και 13% στον ΦΠΑ, προκειμένου να αυξηθεί η εγχώρια ζήτηση ναυτιλιακών καυσίμων.

Έκτοτε, τα διυλιστήρια άρχισαν να αυξάνουν την προσφορά, ακόμα και πριν από την ανακοίνωση των ποσοστώσεων. Η αύξηση της παραγωγής κινεζικού ναυτιλιακού καυσίμου είχε ως αποτέλεσμα να μειωθεί το κόστος εφοδιασμού στα κυριότερα κινεζικά λιμάνια κάτω και από εκείνο της Σιγκαπούρης από τα μέσα Απριλίου, σηματοδοτώντας ότι η Κίνα μπορεί να είναι σε θέση να προσελκύσει αυξημένο μερίδιο αγοράς.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της S&P Global Platts, το κόστος καυσίμου 0,5%S στους λιμένες της Σαγκάης και του Zhoushan ανήλθε κατά το δεύτερο μισό του Απριλίου σε $216,82/mt και $215/mt κατά μέσο όρο αντίστοιχα, ενώ η αντίστοιχη τιμή για το λιμάνι της Σιγκαπούρης έφτασε στα $222,73/mt.

Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ