Το μέλλον των ULCS στη μετά Covid εποχή

Το μέλλον των ULCS στη μετά Covid εποχή

359
Το μέλλον των ULCS στη μετά Covid εποχή

Tο 2013, η Maersk παρουσίασε τη νέα γενιά πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Ultra Large Containers Ships (ULCS) με χωρητικότητα 20.000 TEUs, διπλάσια από το μέγεθος των μεγαλύτερων πλοίων αυτού του τύπου που έπλεαν. Έτσι ξεκίνησε ένας ανταγωνισμός μεταξύ των ναυτιλιακών εταιρειών για τη ναυπήγηση μεγάλων διαστάσεων πλοίων.

Τα containerships διακινούν τη συντριπτική πλειονότητα των προϊόντων μεταποίησης, γι’ αυτό οι διαχειρίστριες εταιρείες πείστηκαν ότι τα υπερμεγέθη πλοία θα γίνονταν ένα εργαλείο που θα ενίσχυε το παγκόσμιο εμπόριο, οδηγώντας τη βιομηχανία σε μια νέα εποχή κερδοφορίας. Το γεγονός ότι ένα μεγαλύτερο πλοίο επιτρέπει μεγαλύτερη χωρητικότητα μεταφερόμενων αγαθών μεταφράζεται σε χαμηλότερους ναύλους για τους ναυλωτές και χαμηλότερο κόστος μεταφοράς.

Ωστόσο, τα μέτρα και οι περιορισμοί εξαιτίας της πανδημίας του Covid-19 αποκάλυψαν τις αδυναμίες των μεγάλων πλοίων. Από το ξέσπασμα του ιού στην Κίνα, οι ναυτιλιακές εταιρείες έχουν ακυρώσει εκατοντάδες υπηρεσίες, αφήνοντας τα πλοία αγκυροβολημένα σε λιμάνια και στέλνοντας άλλα σε μεγαλύτερα δρομολόγια για να επωφεληθούν από την ικανότητά τους. Ωστόσο, τα πλοία ULCS ταξιδεύουν κενά κατά το ήμισυ λόγω της μείωσης της ζήτησης.

Ο διευθύνων σύμβουλος της SeaIntelligence Consulting, Lars Jensen, εξηγεί ότι ένα πολύ μεγάλο πλοίο είναι σαν το superjumbo A380, το διώροφο αεροπλάνο που δεν κατάφερε να προσελκύσει τις αεροπορικές αγορές. «Λειτουργεί μόνο σε συγκεκριμένες διαδρομές, διαφορετικά είναι υπερβολικά μεγάλο», διευκρινίζει.

Η CMA CGM αναγνώρισε πριν από λίγες ημέρες ότι το παγκόσμιο εμπόριο θα αλλάξει μετά την υποχώρηση της πανδημίας. «Αυτή η κρίση θα έχει αντίκτυπο στις παγκόσμιες οικονομικές ροές και θα καταστήσει απαραίτητο για όλους μας να επανεξετάσουμε τα μοντέλα της εφοδιαστικής αλυσίδας μας», ανέφεραν από τη ναυτιλιακή εταιρεία.

Εκτιμάται ότι, από τώρα και στο εξής, η επέκταση του περιφερειακού εμπορίου θα εξαρτάται λιγότερο από γιγαντιαία πλοία και αντ’ αυτού θα βασίζεται σε μικρότερα πλοία, που μπορούν να καταστούν πιο ευέλικτα. «Ένα πλοίο 14.000 TEUs είναι κατάλληλο για μετακίνηση από μία εμπορική διαδρομή σε άλλη. Θα υπάρξει μεγαλύτερη ζήτηση γι’ αυτό το μέγεθος πλοίου στο μέλλον. Οι μεγάλοι έμποροι λιανικής θα ζητήσουν γρήγορες παραδόσεις χωρίς μεγάλες μεταφορτώσεις», δήλωσε ο κ. Jensen.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.