Τα θέματα που απασχόλησαν τις επιτροπές της INTERCARGO

Τα θέματα που απασχόλησαν τις επιτροπές της INTERCARGO

172
Τα θέματα που απασχόλησαν τις επιτροπές της INTERCARGO

Σε δελτίου Τύπου που εξέδωσε η INTECARGO (The International Association of Dry Cargo Shipowners), γνωστοποιεί τα θέματα που συζητήθηκαν στην εξαμηνιαία συνάντηση της Τεχνικής και Εκτελεστικής Επιτροπής, που έλαβαν χώρα στο Χονγκ Κονγκ στις 6 και 7 Μαρτίου του 2017.
Τα θέματα που απασχόλησαν τα μέλη της Ένωσης ήταν η επερχόμενη εφαρμογή της συνθήκης του Ballast Water Management, η ασφαλής διαχείριση των φορτίων, οι εκπομπές ρύπων από τα πλοία, και η διαφάνεια κατά τη διαδικασία των επιθεωρήσεων στα πλοία από τις λιμενικές αρχές.
Συζητήθηκαν επίσης, τα πρότυπα κατασκευής των dry bulk carriers και του εξοπλισμού τους και η μειωμένη διαθεσιμότητα που παρατηρείται στις εγκαταστάσεις παραλαβής καταλοίπων φορτίου. Πιο αναλυτικά, τα μέλη της Ένωσης απασχόλησε κυρίως ο τομέας της ασφαλούς μεταφοράς των χύδην ξηρών φορτίων και ιδιαίτερα τα θέματα της υγροποίησης του φορτίου καθώς και της απώλειας των ανθρώπινων ζωών και πλοίων στην θάλασσα.

O πρόεδρος της Intercargo, Γιάννης Πλατσιδάκης
O πρόεδρος της Intercargo, Γιάννης Πλατσιδάκης

Σύμφωνα με έκθεση της Γραμματείας της INTERCARGO, μεταξύ των ετών 2006 και 2017, καταγράφηκαν 102 θάνατοι ναυτικών εξαιτίας 11 ατυχημάτων που οφείλονταν σε λανθασμένη διαχείριση φορτίων, συγκριτικά με τις 120 απώλειες ζωής λόγω ατυχημάτων πάσης φύσεως για την ίδια περίοδο. Κατά την INTERCARGO, είναι αναγκαίο σε αυτήν την περίπτωση, η κάθε σημαία κράτους να υποβάλλει στον IMO τις εκθέσεις με τις έρευνες των ατυχημάτων που έχουν γίνει για να βρεθούν οι αιτίες αυτών και να ληφθούν τα απαραίτητα μέτρα. Σε ό,τι αφορά τη συνθήκη του Ballast Water Management (BWM), η οποία αναμένεται να τεθεί σε ισχύ στις 8 Σεπτεμβρίου 2017, από την πλευρά της INTERCARGO εκφράζεται η ανησυχία για τα πρακτικά προβλήματα που ενδεχομένως να αντιμετωπίσουν τα μέλη της Ένωσης κατά τη διαδικασία μετασκευής των ήδη υπαρχόντων πλοίων τους, ενσωματώνοντας σε αυτά τα συστήματα διαχείρισης θαλάσσιου έρματος, θέμα το οποίο θα συζητηθεί εκ νέου τον ερχόμενο Ιούλιο στην επόμενη συνεδρίαση της Επιτροπής Προστασίας του Θαλάσσιου Περιβάλλοντος του IMO (IMO MEPC 71).
Σχετικά με τις εκπομπές των ρύπων που παράγουν τα πλοία, η INTERCARGO τονίζει πως συμμετέχει ενεργά στην οδηγία του IMO για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου καθώς και για την επιβολή ανώτατου ορίου περιεκτικότητας των καυσίμων σε θείο μέχρι 0,5%.
Επιπρόσθετα, η INTERCARGO ανακοίνωσε ότι δημοσιεύτηκε η τελευταία έκθεσή της με τη συγκριτική αξιολόγηση για τα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου. Σύμφωνα με την έκθεση τα πλοία που ανήκουν στην Ένωση έχουν καλύτερα ποιοτικά χαρακτηριστικά συγκριτικά με το μέσο όρο της βιομηχανίας σε ότι αφορά τις επιθεωρήσεις και κρατήσεις πλοιων από τις λιμενικές αρχές. Τα αποτελέσματα από την έκθεση επιβεβαιώνουν τη δέσμευση της INTERCARGO σε θέματα ποιότητας και ασφάλειας.
Η επόμενη συνεδρίαση της Ένωσης αναμένεται να γίνει τον Οκτώβριο του 2017 στην Αθήνα.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.