Οι εκπομπές αερίων αντικείμενο τριβής και κόντρας μεταξύ Λονδίνου και Βρυξελλών

Οι εκπομπές αερίων αντικείμενο τριβής και κόντρας μεταξύ Λονδίνου και Βρυξελλών

124
Οι εκπομπές αερίων αντικείμενο τριβής και κόντρας μεταξύ Λονδίνου και Βρυξελλών

O Γενικός Γραμματέας του ΙΜΟ κ. Kitack Lim απέστειλε επιστολές σε τρεις Ευρωπαίους αξιωματούχους εκφράζοντας την ανησυχία του για τις πιθανές προθέσεις των Ευρωπαϊκών Θεσμικών Οργάνων να συμπεριλάβουν και τη ναυτιλία στο emission trading system.

Ο γγ του ΙΜΟ τόνισε στις επιστολές του προς τον κ. Martin Schulz (Πρόεδρο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου), τον κ. Jean-Claude Juncker (Πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής) και τον κ. Donald Tusk (Πρόεδρο του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου), ότι η Ε.Ε. είχε ως σήμερα μια φιλόδοξη πολιτική για την αντιμετώπιση των εκπομπών. Επίσης, αναγνώρισε ότι τα κράτη μέλη επιθυμούν να ενισχύσουν την πρόοδο που έχει σημειωθεί μέχρι σήμερα. Προειδοποίησε όμως ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση τελικά με αυτή την απόφαση πιθανώς θα υπονομεύσει τις διεθνείς προσπάθειες για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τη ναυτιλία σε παγκόσμιο επίπεδο.

Κατά τον κ. Lim η τελική απόφαση για την επιβολή του συστήματος εμπορίας εκπομπών είναι εξαιρετικά πρώιμη ενώ παράλληλα θα επηρεάσει σοβαρά τις εργασίες της αρμόδιας Επιτροπής του ΙΜΟ.

Οι επιστολές του γγ του ΙΜΟ  αποτελούν ευθεία απάντηση στην απόφαση που λήφθηκε στις 16 Δεκεμβρίου 2016, από την Επιτροπή Περιβάλλοντος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου. Στην απόφαση, οι αιρετοί της Ευρώπης, αποφάνθηκαν ότι οι εκπομπές από τα πλοία θα πρέπει να συμπεριληφθούν στο σύστημα από το 2023, εάν και εφόσον ο ΙΜΟ δεν προτείνει ένα παγκόσμιο σύστημα για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου για τη διεθνή ναυτιλία που θα πρέπει να τεθεί σε εφαρμογή από το 2021.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.