Διαλύσεις πλοίων: Θα αρχίσουν να παρουσιάζουν αυξητική πορεία οι προσφερόμενες τιμές;

Διαλύσεις πλοίων: Θα αρχίσουν να παρουσιάζουν αυξητική πορεία οι προσφερόμενες τιμές;

1
Διαλύσεις πλοίων: Θα αρχίσουν να παρουσιάζουν αυξητική πορεία οι προσφερόμενες τιμές;

Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. SA

 

  • Ύστερα από ένα διάστημα έντονης μεταβλητότητας η προηγούμενη εβδομάδα παρουσίασε κάποια κινητικότητα και κάποιες πράξεις ολοκληρώθηκαν. 

 

 

Το ερώτημα είναι αν η κινητικότητα αυτή είναι αρκετή ώστε να δημιουργήσει ένα κλίμα αισιοδοξίας και εμπιστοσύνης ώστε οι προσφερόμενες τιμές να αρχίσουν να παρουσιάζουν αυξητική πορεία ή τουλάχιστον να συντηρήσουν το αγοραστικό ενδιαφέρον.  Γεγονός είναι πως οι Cash Buyers έχουν σταματήσει να παίρνουν ρίσκα (σπέκουλα) καθώς ακόμη έχουν δυσκολία να πουλήσουν αποθέματα που αγόρασαν σε υψηλές τιμές ενώ από την άλλη οι End Buyers αρνούνται να προσφέρουν λόγω της πτώσης των τιμών, έως και $ 50 τον τόνο LDT, που οφείλεται στις φθηνές εισαγωγές σιδήρου από την Κίνα και με τον φόβο ότι μπορεί να υπάρξει και περαιτέρω διόρθωση.   

Στην Ινδία, άρχισαν να εμφανίζονται κάποια μικρά σημάδια βελτίωσης με τις τιμές του σιδήρου να κινούνται θετικά και τους End Buyers να βελτιώνουν τις προσφερόμενες τιμές για νέες αγορές ενώ όποιες πράξεις γίνανε και αφορούσαν αποθέματα των Cash Buyers από προηγούμενες αγορές, κλείσανε σε χαμηλά επίπεδα τιμών.  Λίαν συντόμως εκτιμάται ότι θα επιβληθούν και οι δασμοί στις εισαγωγές σιδήρου από Κίνα, σε μία προσπάθεια προστασίας της εγχώριας αγοράς.     

Στο Μπαγκλαντές, λόγω των διακυμάνσεων των τιμών του σιδήρου οι End Buyers επέλεξαν να κρατήσουν στάση αναμονής και να μην μπουν καν στην διαδικασία των προσφορών ή όσοι προσέφεραν το έκαναν σε ιδιαίτερα χαμηλές τιμές με την ελπίδα να βρουν κάποιον «απελπισμένο» Cash Buyer ώστε να κλείσουν σε τιμή ευκαιρίας.                           

Το Πακιστάν, από θέμα τιμών έφτασε στα χαμηλότερα επίπεδα του έτους με τους End Buyers να φοβούνται ότι ενδεχομένως να υπάρξει και περαιτέρω πτώση και να μην μπαίνουν καν στον κόπο να προσφέρουν η να προσφέρουν σε επίπεδα τιμών εκτός πραγματικότητας και την αγορά να περιμένει την επιβολή δασμών στην εισαγωγή σιδήρου από την Κίνα ώστε να ορθοποδήσει και πάλι.                            

Για την Κίνα, δεν έχει αλλάξει τίποτα, καθώς συνεχίζει να απασχολείται με το επιδοτούμενο κρατικό τονάζ και την λογική των εξαγωγών σιδήρου που πλήττει τις υπόλοιπες αγορές αν και τελευταία υπάρχουν υπόνοιες ότι θα μειωθεί η παραγωγή σιδήρου.   

Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 737,944 DWT, εκ των οποίων το 46% (339,039 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 48% (355,298 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 6% (44,607 DWT) Containers.

Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:

 ✏  Ινδία:  Από $ 435 – $ 465 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

✏  Πακιστάν:  Από $ 430 – $ 460 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

✏  Μπαγκλαντές:  Από $ 425 – $ 460 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα

✏  Κίνα:  Από $ 220 – $ 250 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.