Σημαντικά μειωμένος ο αριθμός των νέων παραγγελιών πλοίων

Σημαντικά μειωμένος ο αριθμός των νέων παραγγελιών πλοίων

0
Σημαντικά μειωμένος ο αριθμός των νέων παραγγελιών πλοίων

Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.

  • Η εικόνα που χαρακτηρίζει την αγορά αυτή τη στιγμή είναι η καλή πορεία των Capes λόγω των αυξημένων φορτίων Iron Ore από Βραζιλία προς Ασία, τη βελτιωμένη πορεία των Panamax λόγω της αύξησης των  εισαγωγών Coal από την Ινδία και τη σταθερή πορεία των φορτίων Grains από τον Ατλαντικό. 

Την Παρασκευή 07 Νοεμβρίου, 2014, ο BDΙ έκλεισε στις 1,437 μονάδες ενώ οι επιμέρους δείκτες και ο μέσος όρος των ημερησίων εσόδων κυμάνθηκαν ως εξής: BCI στις 3,661 μονάδες με $ 26,759 την ημέρα, BPI στις 1,183 μονάδες στα $ 9,480 την ημέρα, BSI στις 881 μονάδες στα $ 9,209  την ημέρα  και BHSI στις 454 μονάδες, στα $ 6,629 την ημέρα.      

Ισχυρά σημάδια αντίστασης παρουσιάζει ο δείκτης, μην καταφέρνοντας να σπάσει το ψυχολογικό φράγμα των 1,500 μονάδων εδώ και αρκετές ημέρες. Ανατρέχοντας στα πρόσφατα ιστορικά στοιχεία, ο BDI στις 15 Αυγούστου και μετά από ένα διάστημα περίπου 3 μηνών έσπασε τις 1,000 μονάδες και μέχρι τις 20 Οκτωβρίου κινήθηκε περί των 1,000 μονάδων.  Από αυτή την ημερομηνία και μετέπειτα, κινήθηκε ανοδικά και μετά τις 29 Οκτωβρίου βρίσκεται συνέχεια πάνω από τις 1,400 μονάδες χωρίς να έχει «πατήσει» όμως τις 1,500 μονάδες.       

Το κρίσιμο σημείο ασφαλώς δεν είναι αν η αγορά θα φτάσει τις 1,500 μονάδες καθώς δεν θα επιφέρει σημαντικές διαφοροποιήσεις από τα τρέχοντα επίπεδα των ημερησίων εσόδων αλλά το διάστημα που θα παραμείνει σε αυτά τα επίπεδα και φυσικά την μεσοπρόθεσμη προοπτική του, δεδομένου και της με επιείκεια χαρακτηριζόμενη μετριοπαθή ανάπτυξη της εύθραυστης Παγκόσμιας οικονομίας.     

Αναφορικά με την προσφορά πλοίων, η αύξηση του στόλου των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου τους πρώτους εννέα μήνες του έτους υπολογίζεται στο 3,6% που σημαίνει ότι έχουν παραδοθεί 37,8 εκ. τόνοι DWT η 468 πλοία.  Από τον συνολικό αυτό αριθμό των παραδόσεων, το ένα τρίτο (1/3), σε χωρητικότητα και όχι αριθμό πλοίων, ήταν 66 Capes και ένα Valemax.  Επιπροσθέτως, 144 Panamaxes, 150 Supramaxes/Handymaxes και 125 Handysizes παραδόθηκαν στο προαναφερόμενο διάστημα.  Στον αντίποδα, 11,5 εκ. τόνοι DWT η 213 πλοία αποσύρθηκαν από την αγορά καθώς οδηγήθηκαν προς διάλυση.               

Σύμφωνα με την Bimco, εκτιμάται ότι ο συνολικός αριθμός των παραδόσεων για το 2014 θα φτάσει τους 55 εκ. τόνους DWT και οι προβλέψεις για το 2015 είναι ότι ο αριθμός θα είναι ακόμη χαμηλότερος, ενώ για το 2016 οι παραδόσεις υπολογίζονται στους 60 εκ. τόνους DWT.  Το θετικό γεγονός για την αγορά είναι ότι ο αριθμός παραγγελιών το 2014 είναι σημαντικά μειωμένος σχετικά με το 2013, όπου το σύνολο των παραγγελιών έφτασε τους 102 εκ. τόνους DWT, καθώς για το πρώτο εννιάμηνο του 2014 ο αριθμός των παραγγελιών είναι ακριβώς ο μισός του 2013.  Για την πορεία των ημερησίων εσόδων τον Νοέμβριο, η Bimco εκτιμά πως τα Capes θα κυμανθούν μεταξύ $ 8,000 – $ 23,000 την ημέρα, τα Panamax $ 5,000 – $ 10,000 την ημέρα, τα Supramax $ 8,500 – $ 13,500 και τα Handysize μεταξύ $ 6,500 – $ 9,500 την ημέρα.

Η εικόνα πάντως που χαρακτηρίζει την αγορά αυτή τη στιγμή είναι η καλή πορεία των Capes λόγω των αυξημένων φορτίων Iron Ore από Βραζιλία προς Ασία, την βελτιωμένη πορεία των Panamax λόγω της αύξησης των  εισαγωγών Coal από την Ινδία και την σταθερή πορεία των φορτίων Grains από τον Ατλαντικό.  Αντίθετα στα Supramax και στα Handymax η εικόνα δεν είναι θετική, γεγονός που αντικατοπτρίζεται και στην πορεία των εσόδων το τελευταίο διάστημα, λόγω της μειωμένης αύξησης στα φορτία προϊόντων σιδήρου και την μείωση στα φορτία για βωξίτη και νίκελ.                                                                                      

Ακολουθεί η δραστηριότητα στον τομέα των αγοραπωλησιών για την εβδομάδα που πέρασε:

Στα πλοία ξηρού φορτίου γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:

✏ Στα Panamax, το ‘CASTILLO DE VIGO’ 73.236 DWT (1994 – Samsung H.I) πουλήθηκε με χαρτιά περασμένα τον Ιούλιο στα $ 6,25 εκ. περίπου.

✏ Στα Handysize, το ‘ELENI T’ 27.802 DWT (1997 – Hudong) πουλήθηκε σε πλειστηριασμό στα         $ 5,3 εκ.

Στον τομέα των tankers γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:

✏ Στα VLCC, το ‘OVERSEAS SOVEREIGN’ 309,892 DWT (1996 – Hitachi Zosen) πουλήθηκε στα  $ 22 εκ.     

✏ Στα SUEZMAX, το ‘OS BREEZE’ 134.441 DWT (1996 – Hyundai H.I) πουλήθηκε στα $ 13,6 εκ.