Οι πλοιοκτήτες τοποθετούνται στην αγορά για να επωφεληθούν από τα τρέχοντα επίπεδα...

Οι πλοιοκτήτες τοποθετούνται στην αγορά για να επωφεληθούν από τα τρέχοντα επίπεδα προσφερόμενων τιμών

0
Οι πλοιοκτήτες τοποθετούνται στην αγορά για να επωφεληθούν από τα τρέχοντα επίπεδα προσφερόμενων τιμών

Του Γ. Λογοθέτη CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.

Καθώς η αύξηση των τιμών συνεχίστηκε για ακόμα μία εβδομάδα, πολλοί πλοιοκτήτες άρχισαν να τοποθετούνται στην αγορά ώστε να επωφεληθούν από τα τρέχοντα υψηλά επίπεδα προσφερόμενων τιμών. 

Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα, αρκετές διαπραγματεύσεις να κλείσουν τελικά σε αρκετά ικανοποιητικά επίπεδα με την κάθε χώρα να λαμβάνει το μερίδιο που τις αντιστοιχεί.   

Με το Πακιστάν και το Μπαγκλαντές να αναμένουν την κατάθεση και την έγκριση του νέου προϋπολογισμού τον Ιούνιο, οι περισσότεροι End Buyers προσπαθούν να «κατοχυρώσουν» όσο πιο πολύ τονάζ μπορούν μειώνοντας έτσι την έκθεση τους σε οποιαδήποτε αύξηση του φόρου εισαγωγής που μπορεί να επιβληθεί από τον νέο προϋπολογισμό.                 

Η Ινδία, την τελευταία εβδομάδα επικεντρώθηκε στα Containers, και μάλιστα σε αρκετά ιδιαίτερα υψηλές τιμές, παρά το γεγονός ότι αρκετά πλοία καταφθάνουν χωρίς να έχουν πουληθεί, έχοντας σαν αποτέλεσμα η να χάνουν αρκετά χρήματα οι Cash Buyers η να δημιουργούν προβλήματα στους πλοιοκτήτες με την έναρξη έντονων επαναδιαπραγματεύσεων.             

Το Πακιστάν, στην παρούσα φάση κρατά τα πρωτεία στις τιμές και ιδιαίτερα σε πλοία τα οποία δείχνει προτίμηση σε μία προσπάθεια να εξασφαλίσει όσο περισσότερο τονάζ μπορεί πριν την έγκριση του νέου προϋπολογισμού.     

Το Μπαγκλαντές, ύστερα από ένα 3μηνο απραξίας και παρά το γεγονός ότι δεν έχει καταλαγιάσει η πολιτική αναταραχή, ενώ ταυτόχρονα οι συνεχιζόμενες απεργίες δεν βοηθούν την  λειτουργία του τραπεζικού συστήματος, έκλεισε αρκετά πλοία και μάλιστα σε υψηλές τιμές, ακολουθώντας και αυτό τη λογική δραστηριοποίησης πριν την έγκριση του νέου προϋπολογισμού τον Ιούνιο.    

Η Κίνα, δεν κατάφερε να ανταγωνιστεί τις υψηλές τιμές που προσέφεραν οι ανταγωνίστριες χώρες ακόμη και για πλοία γεωγραφικά προσκείμενα και που υπό άλλες συνθήκες θα τα απορροφούσε η ίδια.         

Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα  ήτανε 1,548,307 DWT εκ των οποίων περίπου το 54,5% (840,061 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 36% (559,843 DWT) δεξαμενόπλοια και το 9,5% (148,403 DWT) Containers.

Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια δεν παρουσίασαν μεταβολή από την προηγούμενη εβδομάδα και διαμορφώθηκαν ως εξής:

✏  Ινδία:  Από $ 410 – $ 440 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

✏  Πακιστάν:  Από $ 415 – $ 445 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

✏  Μπαγκλαντές:  Από $ 405 – $ 430 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα   

✏  Κίνα:  Από $ 365 – $ 385 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.