Σε αρνητική θέση τα Capes αφού ακόμη δεν καταφέρνουν να καλύψουν τα...

Σε αρνητική θέση τα Capes αφού ακόμη δεν καταφέρνουν να καλύψουν τα ημερήσια έξοδα τους

4
Σε αρνητική θέση τα Capes αφού ακόμη δεν καταφέρνουν να καλύψουν τα ημερήσια έξοδα τους

Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.

 

Στην προηγούμενη ανασκόπηση, είχαμε αναφέρει πώς βάσει των ιστορικών στοιχείων, από το Μάρτιο και μετά, συνήθως ο BDI παρουσιάζει ανοδική πορεία. Μέχρι στιγμής η τάση αυτή δείχνει να επαληθεύεται αφού αργά αλλά σταθερά ο δείκτης έχει ανοδικές τάσεις και αν συνεχίσει με αυτό το ρυθμό λογικά πριν το τέλος του μήνα θα πρέπει να βρίσκεται μεταξύ των 950 με 1,000 μονάδων.

Το χαρακτηριστικό όμως και πάλι αυτής της ανόδου είναι πρωτίστως η θετική πορεία περισσότερο των Panamax και των Supramax, δευτερευόντως αλλά με αρκετά καλή πορεία τα Handysize ενώ τα Capes βρίσκονται σε αρκετά αρνητική θέση αφού ακόμη δεν καταφέρνουν να καλύψουν τα ημερήσια έξοδα τους.

Οι επιμέρους δείκτες και ο μέσος όρος των ημερησίων εσόδων κινήθηκαν για τα Capes σχεδόν στα ίδια επίπεδα με την προηγούμενη εβδομάδα, στις 1,262 μονάδες στα $ 4,483 την ημέρα και αυξητικά για τα υπόλοιπα, συγκεκριμένα για τα Panamax τις 1,124 μονάδες στα $ 8,994 – Supramax 864 μονάδες στα $ 9,038 και Handysize 483 μονάδες στα $ 7,193 την ημέρα.

Συγκρίνοντας τα έσοδα των Capes με αυτά των Handyzize, δηλαδή των μεγαλύτερων και των μικρότερων πλοίων που αποτελούν τον BDI, σε συνδυασμό με τα ημερήσια έξοδα τους όπως αυτά διαπιστώνονται κατά μέσο όρο από την Moore Stephens κάθε χρόνο, τα Capes «μπαίνουν μέσα» περίπου $ 3,517 την ημέρα ενώ τα Handysize κερδίζουν $ 1,793 την ημέρα.

Γεγονός είναι πως τα Capes έχουν έρθει αντιμέτωπα με τη σημαντική μείωση των εισαγωγών Iron Ore από την Κίνα, ένας από τους σημαντικότερους λόγους, δεδομένης και της υπέρ-προσφοράς τονάζ, που πιέζει τα έσοδα των Capes.

Το Φεβρουάριο, οι εισαγωγές Iron Ore ήταν μειωμένες κατά 14% από τον προηγούμενο μήνα σημειώνοντας χαμηλό 4 μηνών στους 56,42 εκ. τόνους. Συγκριτικά με το Φεβρουάριο του 2012, οι εισαγωγές παρουσίασαν πτώση κατά 16,2% γεγονός που οφείλεται όχι μόνο στις εορταστικές εκδηλώσεις για το νέο χρόνο αλλά και στο ότι η τιμή του μεταλλεύματος  βρίσκεται πάνω από τα $ 150 το τόνο, τιμή που αποτρέπει την αύξηση των εισαγωγών έχοντας σαν αποτέλεσμα το χαμηλό αριθμό αποθεμάτων, όπως επίσης και στη μείωση των εξαγωγών από την Αυστραλία λόγω του κυκλώνα που χτύπησε την περιοχή.

Σύμφωνα με τον China Iron & Steel Association, η ζήτηση για Iron Ore φέτος θα αυξηθεί κατά 5,7% στους 1,11 δισ. τόνους και η ζήτηση για χάλυβα θα αυξηθεί κατά 4,1% δηλαδή περισσότερο από 666 εκ. τόνους, που σημαίνει ότι και τα έσοδα των Capes θα παρουσιάσουν αύξηση όταν τα ανωτέρω αρχίσουν να υλοποιούνται.

Σχετικά με τις εισαγωγές Coal η Κίνα εισήγαγε 53,85 εκ. τόνους τον Ιανουάριο και Φεβρουάριο σηματοδοτώντας μία αύξηση της τάξης του 34% συγκριτικά με την ίδια περίοδο του 2012.

Η αύξηση αυτή οφείλεται και στη μεγάλη πτώση των τιμών στα $ 98,85 το τόνο, τη χαμηλότερη τιμή από τον Οκτώβριο του 2009.

Να τονίσουμε όμως πως η αύξηση των εισαγωγών οφείλεται καθαρά στη χαμηλή τιμή του Coal, που βοηθάει και στο χτίσιμο αποθεμάτων, και όχι στην αύξηση παραγωγής ηλεκτρισμού καθώς τα στοιχεία δείχνουν ότι για τους πρώτους 2 μήνες του 2013 η παραγωγή ηλεκτρισμού μειώθηκε κατά 3,4% λόγω ότι η βιομηχανική παραγωγή είχε τον χαμηλότερο ρυθμό εκκίνησης/ανάπτυξης από το 2009.

Σε καλύτερα επίπεδα από την προηγούμενη εβδομάδα κινήθηκε ο τομέας των αγοραπωλησιών, τόσο στα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου όσο και στα δεξαμενόπλοια.

Στα πλοία ξηρού φορτίου γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:

✏  Στα Panamax, το ‘IVS MERLOT’ 76.150 DWT (2005 – Tsuneishi Zosen) πουλήθηκε σε Έλληνες στα $ 16 εκ. και το ‘JAG ARNAV’ 71.122 DWT (1995 – Namura) αγοράστηκε από Κινέζους στα $ 5,8 εκ.

✏  Στα Supramax, το‘NORD ATLANTIS’ 53.525 DWT (2006 – Iwagi Zosen) πουλήθηκε στα υψηλά  $ 16 εκ. και το ‘ACE GATE’ 55.697 DWT (2005 – Mitsui) με Dry Dock due πουλήθηκε στα υψηλά $ 15 εκ.

✏  Στα Handymax, το‘SALAMANCA’ 46.743 DWT (2000 – Kanasashi) πουλήθηκε στα υψηλά  $ 9 εκ. και το ‘NENA J’ 43.230 DWT (1995 – Hyundai) πουλήθηκε περίπου στα $ 6 εκ.

Στον τομέα των tankers γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:

✏  Στα Aframax, τo ‘MURORAN MARU’  114.106 DWT (1996 – I.H.I) αγοράστηκε περίπου στα  $ 8,5 εκ. περίπου.

✏  Στα Chemicals, και ειδικότερα στα Stainless Steel, το ‘GINGA LANNER’ 19.997 DWT (2002 – Shin Kurushima) πουλήθηκε σε Ευρωπαίους στα $ 14.75 εκ., το ‘EASTERN DHARMA’ 10,479 DWT (1999 – Asakawa) πουλήθηκε περίπου στα $ 7,7 εκ. περίπου, το ‘CHEMICAL VOYAGER’ 8.803 DWT (2005 – Shiatanoe Zosen) αγοράστηκε στα $ 10,5 εκ. περίπου και το ‘TRADEWIND MOON’ 8.518 DWT (2002 – Higaki Zosen) πουλήθηκε στα υψηλά $ 8 εκ. .

 

 

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.