Τι συμβαίνει με τα ραντάρ ελέγχου πλόων;

Τι συμβαίνει με τα ραντάρ ελέγχου πλόων;

7
Τι συμβαίνει με τα ραντάρ ελέγχου πλόων;

Απαντώντας στην ερώτηση που κατέθεσαν στη Βουλή οι βουλευτές της Δημοκρατικής Αριστεράς Μ. Γιαννακάκη, Β. Οικονόμου, Μ. Ρεπούση, Ν. Τσούκαλης και Ν. Φούντα με θέμα «Χωρίς ραντάρ ελέγχου πλόων πέντε λιμάνια της χώρας», ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Κωστής Μουσουρούλης, σημείωσε τα ακόλουθα:

«To Εθνικό Σύστημα Ελέγχου και Διαχείρισης της Θαλάσσιας Κυκλοφορίας Πλοίων (VTMIS), περιλαμβάνει επτά Κέντρα Θαλάσσιας Κυκλοφορίας (VTS) τα οποία εγκαταστάθηκαν από το 2002 στις ακόλουθες περιοχές: Πειραιά, Πάτρα, Αντίρριο, Κέρκυρα, Ηγουμενίτσα, Λαύριο, Ραφήνα, τα οποία, με κατάλληλο εξοπλισμό και τηλεπικοινωνιακά μέσα, συλλέγουν, διαχειρίζονται, αξιολογούν και προωθούν πληροφορίες σχετικές με τη θαλάσσια κυκλοφορία.

Όταν ανασυστάθηκε το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου, διαπιστώθηκε ότι η συντήρηση είχε σταματήσει από τις αρχές του 2012 με αποτέλεσμα την οριακή λειτουργικότητα του συστήματος, ο δε ανάδοχος είχε προσφύγει κατά του δημοσίου διεκδικώντας αποζημίωση για παροχή υπηρεσιών από της λήξεως των συμβατικών του υποχρεώσεων, τον Ιούλιο του 2009.

Με σταθερό γνώμονα την τήρηση της νομιμότητας, την προστασία των δημοσίων πόρων και την αδιάλειπτη λειτουργία των συστημάτων, το Υπουργείο προέβη στις ακόλουθες ενέργειες:

(α) αιτήθηκε στο ΕΜΠ, λόγω της επιστημονικής και εμπειρικής του σχέσης με το συγκεκριμένο εξειδικευμένο αντικείμενο, να αξιολογήσει την τρέχουσα κατάσταση και τα δεδομένα και να υποβάλει εκθέσεις, χωρίς οικονομική επιβάρυνση.

(β) διενεργήθηκαν από τις υπηρεσίες του Αρχηγείου Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής διαγωνιστικές διαδικασίες για την προμήθεια των ανταλλακτικών που απαιτούνται για την αποκατάσταση επιμέρους συσκευών του συστήματος που είχαν περιπέσει σε μειωμένη λειτουργική ικανότητα.

(γ) συντάχθηκαν προδιαγραφές για τη συντήρηση του συστήματος για τα έτη 2013 και 2014 και προωθούνται οι διαδικασίες διενέργειας διαγωνισμού από εξειδικευμένο διεθνή οργανισμό.

(δ) σχεδιάζεται η αναβάθμιση και επέκταση του συστήματος με προοπτική να χρηματοδοτηθεί από τη νέα προγραμματική περίοδο 2014-2020 (Σύμφωνο Εταιρικής Σχέσης).

(ε) διατάχθηκε διερεύνηση της κατάστασης για τον τυχόν καταλογισμό ευθυνών και η υπόθεση βρίσκεται στη δικαιοσύνη από τα τέλη Νοεμβρίου του 2012.»

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.