Wärtsilä και RINA HELLAS: Επί τάπητος το υδρογόνο ως ναυτιλιακό καύσιμο και...

Wärtsilä και RINA HELLAS: Επί τάπητος το υδρογόνο ως ναυτιλιακό καύσιμο και οι τεχνολογίες νέας γενιάς

413
Wärtsilä και RINA HELLAS: Επί τάπητος το υδρογόνο ως ναυτιλιακό καύσιμο και οι τεχνολογίες νέας γενιάς

Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 23 Νοεμβρίου στο Grand Hyatt το τεχνικό σεμινάριο που συνδιοργάνωσαν η Wärtsilä με το RINA HELLAS.

Το σεμινάριο συγκέντρωσε πλήθος παρευρισκομένων-μελών της ευρύτερης ναυτιλιακής βιομηχανίας, καθώς η ναυτιλία εντείνει τις προσπάθειές της για ενεργειακή μετάβαση και μείωση του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος. Ενδεικτική του μεγάλου ενδιαφέροντος που παρουσίασε το σεμινάριο ήταν η ενεργή συμμετοχή των παρευρισκομένων, οι οποίοι έθεσαν καίρια ερωτήματα στους εισηγητές.

IMG_6568

Ο κ. Ιωάννης Χριστόπουλος, GM Sales Greece & Cyprus, MD Wärtsilä Greece SA, σημείωσε χαρακτηριστικά ότι «η ναυτιλία κινείται με πρωτοφανή ταχύτητα προς την απανθρακοποίηση. Στη Wärtsilä αναπτύσσουμε τις διατάξεις πρόωσης επόμενης γενιάς που θα επιτρέψουν στους πελάτες να διατηρήσουν την επενδυμένη αξία των πλοίων τους, εξασφαλίζοντας μακροπρόθεσμα την αποδοτικότητα, την ευελιξία και την περιβαλλοντική συμμόρφωση. Μία από τις προτεινόμενες λύσεις για τα εμπορικά πλοία βασίζεται στις σύγχρονες τετράχρονες μηχανές υψηλής απόδοσης, οι οποίες θα χρησιμοποιούν ως καύσιμο μείγμα LNG και υδρογόνου (έως 25%). Η λύση αυτή διασφαλίζει έναν οδικό χάρτη συμμόρφωσης μέχρι το 2040 και επιτρέπει τη μετάθεση της εφαρμογής λύσεων για την επίτευξη των στόχων του 2050, σε μεταγενέστερο χρόνο».

IMG_6549

Oι κ. Antonio Lucci, Carbon Reduction Excellence, Senior Business, Development Manager, RINA, και Αντώνης Τρακάκης, Technical Director, Marine, RINA, ανέφεραν ότι τα συστήματα δέσμευσης άνθρακα αποτελούν έναν σημαντικό πυλώνα για την ενεργειακή μετάβαση.

IMG_6564

H παραγωγή υδρογόνου επί του πλοίου από LNG προσφέρει το καύσιμο μηδενικών εκπομπών άνθρακα που απαιτείται για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, χωρίς την ανάγκη υποδομής στην ξηρά και αποθήκευσης επί του πλοίου. Το LNG ως καύσιμο προσφέρει επίσης τη μεγαλύτερη ευελιξία για ένα πλοίο νέας κατασκευής, ώστε να φτάσει σε ένα σημείο που ο πλοιοκτήτης θα μπορεί να αποφασίσει με ασφάλεια σε ποια τεχνολογία θα επενδύσει για να επιτύχει τους στόχους του 2050, υπογράμμισαν οι εκπρόσωποι του RINA.

IMG_6575

Ο κ. Johny Kackur, Application Expert Product Sales & Sales Support, Wärtsilä, δήλωσε ότι, καθώς η ευελιξία καυσίμου έχει μεγάλη σημασία στη σημερινή αγορά, οι κινητήρες επόμενης γενιάς έχουν σχεδιαστεί εξαρχής για ευελιξία καυσίμου, που θα επιτρέψει στους πλοιοκτήτες να συμμορφώνονται με τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς για όλη τη διάρκεια ζωής των πλοίων τους. Κατά την παρουσίασή του, απέδειξε πώς είναι δυνατόν μια μηχανή πρόωσης επόμενης γενιάς να παρέχει τα χαμηλότερα λειτουργικά έξοδα στις σημερινές ταχύτητες της αγοράς για δεξαμενόπλοια και πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου.

IMG_6579

O κ. Γιώργος Νομικός, Research and development Manager ‒ HELBIO, Hydrogen & Energy Systems, εστιάστηκε στα οφέλη του υδρογόνου, σημειώνοντας ότι «η χρήση του υδρογόνου κερδίζει τη γενική αποδοχή ως η βέλτιστη και ρεαλιστικότερη λύση, αν και έχουν προταθεί διάφορες λύσεις για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου. Επί του παρόντος, η ποσότητα υδρογόνου που μπορεί να συμπιεστεί και να αποθηκευτεί σε ένα πλοίο δύναται να είναι αρκετή για ένα διάστημα τροφοδοσίας μερικών ωρών ή ημερών, ανάλογα με τον τύπο του πλοίου. Αυτό οφείλεται στη χαμηλή ογκομετρική ενεργειακή πυκνότητα του υδρογόνου που απαιτεί αποθήκευση είτε υπό υψηλή πίεση είτε στη σημαντικά χαμηλή θερμοκρασία των -253°C».

Κατά τη διάρκεια του σεμιναρίου, η Helbio παρουσίασε μια πολλά υποσχόμενη επιλογή για την παραγωγή υδρογόνου επί του πλοίου από LNG, μέσω της γνωστής διαδικασίας «αναμόρφωσης μεθανίου με ατμό» (Methane Steam Reforming) για τον εμπλουτισμό του καυσίμου του κύριου κινητήρα, συνοδευόμενη από ταυτόχρονη δέσμευση του παραγόμενου διοξειδίου του άνθρακα, αξιοποιώντας το κρυογενικό φορτίο ψύξης της τροφοδοσίας LNG. Με την επιλογή αυτή, λύνεται το πρόβλημα της αποθήκευσης του υδρογόνου επί του πλοίου και γίνεται χρήση των υπαρχουσών χερσαίων υποδομών LNG.

«Ο εξηλεκτρισμός της ναυτιλίας και τα υβριδικά πλοία αποτελούν σημαντικές λύσεις τώρα που η ναυτιλιακή βιομηχανία έχει εισέλθει στην εποχή της απανθρακοποίησης και των αυστηρών κανονισμών», τόνισε ο κ. Γιάννης Μωραϊτάκης, General Manager, Marine Project Sales, Wärtsilä Greece SA.

IMG_6589

»Τα πλοία πρέπει να είναι αρκετά ευέλικτα ώστε να προσαρμόζονται στις μεταβαλλόμενες ανάγκες στο μέλλον. Καθώς οι κανονισμοί εξελίσσονται και οι περιορισμοί στις εκπομπές ρύπων γίνονται αυστηρότεροι, ο καλύτερος τρόπος προκειμένου οι πλοιοκτήτες να παραμείνουν ανταγωνιστικοί είναι να βασιστούν στις καλύτερες διαθέσιμες τεχνολογίες», σημείωσε ο ίδιος.

IMG_6597

Ο κ. Βαγγέλης Σαΐτης, Voyage Services Area Sales Manager, Wärtsilä Greece SA, ανέφερε ότι η Voyage Services, ως μέρος της Wärtsilä Marine, επικεντρώνεται στη βελτιστοποίηση των λειτουργιών των πλοίων μέσω της πλατφόρμας FOS (Fleet Optimization Solutions), παρέχοντας μια ολιστική προσέγγιση στις ναυτιλιακές εταιρείες. Επιπλέον, η μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της ναυτιλίας και η υιοθέτηση νεότερων και εξυπνότερων τεχνολογιών αποτελούν τεράστια πρόκληση για την κατάρτιση, την οποία η Voyage Services αντιμετωπίζει με ρεαλιστικά περιβάλλοντα μάθησης μέσω προσομοιωτών κατάρτισης.

Μετά το πέρας του σεμιναρίου, ακολούθησε δεξίωση, κατά την οποία οι συμμετέχοντες είχαν τη δυνατότητα να ανταλλάξουν απόψεις για όλα τα ζητήματα που απασχολούν τον κλάδο στον δρόμο προς την επίτευξη των περιβαλλοντικών του στόχων.

IMG_6607

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.