«Φάκελος Βαλτιμόρη»: Τα απόνερα στις μεταφορές από την κατάρρευση της γέφυρας

«Φάκελος Βαλτιμόρη»: Τα απόνερα στις μεταφορές από την κατάρρευση της γέφυρας

609
«Φάκελος Βαλτιμόρη»: Τα απόνερα στις μεταφορές από την κατάρρευση της γέφυρας

Ένας νέος πονοκέφαλος στις εμπορευματικές μεταφορές έρχεται να προστεθεί από την κατάρρευση γέφυρας στη Βαλτιμόρη των ΗΠΑ μετά και την πρόσκρουση σε αυτή πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Άλλωστε, οι εμπορευματικές μεταφορές από την Άπω Ανατολή στην Ανατολική Ακτή των ΗΠΑ έχουν ήδη επηρεαστεί από την ξηρασία στη Διώρυγα του Παναμά και την κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα με τους ναύλους να παίρνουν την ανιούσα.

Το λιμάνι της Βαλτιμόρης αποτελεί το πλέον πολυσύχναστο στις ΗΠΑ αναφορικά με τη μεταφορά αυτοκινήτων. Μόνο το 2022 πέρασαν από εκεί περισσότερα από 750.000 οχήματα, σύμφωνα με στοιχεία της λιμενικής αρχής, με το λιμάνι να εξυπηρετεί αυτοκινητοβιομηχανίες όπως οι Nissan, Toyota, General Motors, Volvo Car, Jaguar Land Rover και Volkswagen. Είναι επίσης το μεγαλύτερο λιμάνι των ΗΠΑ σε όρους μεταφερόμενου όγκου γεωργικών και κατασκευαστικών μηχανημάτων, καθώς και γεωργικών προϊόντων. Οι εισαγωγές γεωργικών προϊόντων ανήλθαν σε 3 εκατ. τόνους πέρυσι, συμπεριλαμβανομένων 1,2 εκατ. τόνων ζάχαρης και αλατιού, καθώς και γύψου, λιπασμάτων και δασικών προϊόντων. Το 2023 αποτέλεσε το δεύτερο σημαντικότερο αμερικανικό λιμάνι για τις εξαγωγές άνθρακα. Μέσω των οκτώ τερματικών σταθμών χύδην φορτίου εξήχθησαν 22 εκατ. τόνοι άνθρακα αλλά και μικρότερες ποσότητες μετάλλων.

Δεδομένου του σημαίνοντα ρόλου του λιμένα της Βαλτιμόρης για το εμπόριο άνθρακα, ο Ernie Thrasher, διευθύνων σύμβουλος της Xcoal Energy & Resources LLC. εκτιμά ότι οι εξαγωγές του ορυκτού καυσίμου από το λιμάνι ενδέχεται να ανασταλούν έως και έξι εβδομάδες επηρεάζοντας τη μεταφορά 2,5 εκατ. άνθρακα. Κατά τον ίδιο, όμως, οι επιδράσεις στις τιμές θα είναι μικρές καθώς το συγκεκριμένο λιμάνι αντιπροσωπεύει μόλις το 2% του παγκόσμιου εμπορίου άνθρακα. Ενδεχόμενο «έμφραγμα» στις μεταφορές άνθρακα θα έχει μεγαλύτερο αντίκτυπο στην Ινδία καθώς η πλειονότητα των φορτίων κατευθύνονται στην ασιατική χώρα. Η Ινδία κατανάλωσε το 2023 91 εκατ. τόνους άνθρακα με τους 12 εκατ. τόνους να εισάγονται από τη Βαλτιμόρη.

Από την άλλη, υπάρχουν και οι πιο αισιόδοξες φωνές που σημειώνουν  ότι τα λιμάνια της Ανατολικής Ακτής των ΗΠΑ, συμπεριλαμβανομένων της Νέας Υόρκης, του Νιου Τζέρσεϊ και της Βιρτζίνια, είναι σε θέση να εξυπηρετήσουν περισσότερα πλοία, εάν η κατάρρευση της γέφυρας της Βαλτιμόρης καταστήσει τους τερματικούς σταθμούς εκεί απρόσιτους. Το γεγονός αυτό ενδεχομένως θα μετριάσει τις επιπτώσεις στις παγκόσμιες εμπορικές ροές.

Το ερώτημα είναι πόσο γρήγορα οι μεταφορείς θα προσαρμόσουν τα δρομολόγιά τους ιδίως για πλοία που ήδη κατευθύνονται προς τη Βαλτιμόρη, σημειώνει η Emily Stausbøll, αναλύτρια της Xeneta.

 

Κατάρρευση γέφυρας στη Βαλτιμόρη: Πιθανότατα νεκροί οι έξι αγνοούμενοι

 

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.