Η επόμενη «μεταμόρφωση» της αγοράς των tankers

Η επόμενη «μεταμόρφωση» της αγοράς των tankers

161
Η επόμενη «μεταμόρφωση» της αγοράς των tankers

Τα τελευταία δύο έτη έχουν φέρει χαμόγελα στα διυλιστήρια διεθνώς, και συνεπώς και σε αυτά της Ευρώπης, λόγω των αυξημένων περιθωρίων κέρδους. Ωστόσο, πρόσφατη έκθεση της Gibson υπογραμμίζει ότι τα ευρωπαϊκά διυλιστήρια αντιμετωπίζουν νέες προκλήσεις, καθώς σύγχρονα διυλιστήρια βρίσκονται κοντά στο να τεθούν σε λειτουργία. Η άνοδος της προσφοράς ενδέχεται να θέσει εκτός ανταγωνισμού τα διυλιστήρια στη Γηραιά Ήπειρο, των οποίων οι υποδομές είναι απλούστερες και όχι εξίσου σύγχρονες όσο εκείνες των μεγάλων διυλιστηρίων σε Μέση Ανατολή και Ασία.

Τα επίπεδα διύλισης στη Μέση Ανατολή αναμένεται να αυξηθούν κατά 650.000 βαρέλια πετρελαίου ανά ημέρα το 2024. Σημαντικά projects σε Κουβέιτ, Ομάν και Μπαχρέιν είτε έχουν ήδη ολοκληρωθεί είτε βρίσκονται μία ανάσα μακριά. Την ίδια ώρα, η Gibson αναφέρει πως φιλόδοξα projects είναι υπό ανάπτυξη σε Νιγηρία και Μεξικό.

Παράλληλα, η ευρωπαϊκή ικανότητα διύλισης βρίσκεται ήδη σε καθοδική ρότα. Στη συγκεκριμένη εξέλιξη καίριο ρόλο διαδραματίζουν και ο αυξημένος ανταγωνισμός διεθνώς αλλά και οι στόχοι ενεργειακής μετάβασης στη Γηραιά Ήπειρο.

Στο πλαίσιο αυτό, η ναυτιλιακή κίνηση των πετρελαιοφόρων στην Ευρώπη εκτιμάται πως θα μειωθεί τα ερχόμενα έτη. Όσον αφορά τις εισαγωγές πετρελαϊκών προϊόντων, η Gibson κάνει λόγο για επικείμενη άνοδό τους. Ωστόσο, όλα εν τέλει εξαρτώνται από τη ζήτηση, η οποία αντιμετωπίζει σκοπέλους ελέω των φιλοδοξιών απανθρακοποίησης.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.