Τριπλό το κόστος του ETS για τη ναυτιλία ελέω Ερυθράς Θάλασσας

Τριπλό το κόστος του ETS για τη ναυτιλία ελέω Ερυθράς Θάλασσας

136
Τριπλό το κόστος του ETS για τη ναυτιλία ελέω Ερυθράς Θάλασσας

Το EU ETS φέρνει σημαντικές αλλαγές στην (ευρωπαϊκή) ναυτιλιακή βιομηχανία και δημιουργεί προβληματισμό αναφορικά με την ικανότητα της ΕΕ να διατηρήσει την ανταγωνιστικότητά της. Τον προβληματισμό αυτόν επιτείνει νέα ανάλυση, η οποία υπογραμμίζει ότι η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα θα οδηγήσει σε σχεδόν τριπλασιασμό του κόστους του EU ETS.

Ειδικότερα, η OceanScore ‒εταιρεία που δραστηριοποιείται στην ανάλυση δεδομένων και στην παροχή εξειδικευμένων εργαλείων με επίκεντρο την ESG απόδοση των εταιρειών‒ προειδοποιεί ότι η αναδιάταξη των routes, και δη η αποφυγή της Ερυθράς Θάλασσας και της Διώρυγας του Σουέζ, έχει οδηγήσει σε άνοδο της διάρκειας των ταξιδιών και κατ’ επέκταση της κατανάλωσης καυσίμων.

Η εναλλακτική οδός του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδος προσθέτει στα ταξίδια περίπου 9.000 ναυτικά μίλια, το αντίτιμο που «πληρώνει» η ναυτιλία για να αποφύγει τους αντάρτες Χούθι της Υεμένης. Η ταχύτητα των πλοίων έχει καταγράψει άνοδο ως προσπάθεια αντιστάθμισης της ανόδου της διανυθείσας απόστασης ανά ταξίδι, γεγονός που επηρεάζει και την κατανάλωση καυσίμων.

Η OceanScore προχώρησε σε μια μελέτη περίπτωσης, στην οποία επέλεξε ένα containership μεταφορικής ικανότητας 14.000 TEUs. Για ένα τέτοιο πλοίο, το κόστος δικαιωμάτων εκπομπών άνθρακα αυξάνεται στα 285.000 ευρώ από 98.000 ευρώ ανά ταξίδι για το 2024, εφόσον το κόστος ανά τόνο διοξειδίου του άνθρακα είναι περίπου 55 ευρώ.

Πέραν αυτού, στην περίπτωση όπου το κόστος ανά τόνο αυξηθεί στα 100 ευρώ, δηλαδή σχεδόν διπλασιαστεί, το ίδιο σαφώς και θα συμβεί και στο κόστος των δικαιωμάτων εκπομπών ανά ταξίδι.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.