Συμμαχίες στα κουτιά: Η CMA CGM θεατής των εξελίξεων

Συμμαχίες στα κουτιά: Η CMA CGM θεατής των εξελίξεων

136
Συμμαχίες στα κουτιά: Η CMA CGM θεατής των εξελίξεων
Φωτό: OOCL

Τέλος στο ενδεχόμενο πλήρους διακοπής των συνεργατικών σχέσεων μεταξύ των κολοσσών της ναυτιλίας γραμμών Ανατολής και Δύσης βάζει η ανακοίνωση της CMA CGM. Στις 27 Φεβρουαρίου 2024, CMA CGM, COSCO Shipping, Evergreen και OOCL γνωστοποίησαν ότι η Ocean Alliance ανανεώνει τη «θητεία» της με ορίζοντα το 2032.

Η Ocean Alliance εξυπηρετεί επτά κύρια routes μεταξύ Ανατολής και Δύσης, τα οποία συνδέουν Ασία με βόρεια Ευρώπη, Μεσόγειο, Μέση Ανατολή αλλά και Ανατολική και Δυτική Ακτή των ΗΠΑ.

Η ανακοίνωση των τεσσάρων κολοσσών δίνει απαντήσεις στο τελευταίο (;) ερωτηματικό στο μέτωπο των συμμαχιών στις τακτικές γραμμές.

Στην επόμενη μέρα, (από προσωπική επιλογή) η MSC φαίνεται να μένει εκτός συμμαχιών, μετά την κοινή της απόφαση με τη Maersk να διακόψουν την 2Μ. Από την άλλη, η Maersk έχει ήδη δώσει τα χέρια με τη Hapag-Lloyd για τη δημιουργία της Gemini Cooperation. H CMA CGM παραμένει στην Ocean Alliance και συνεπώς «χαμένοι» του παιχνιδιού φαίνεται να είναι τα υπόλοιπα μέλη της ΤΗΕ Alliance, από την οποία αποχωρεί η Hapag-Lloyd.

Η Hapag-Lloyd αποτελεί το ισχυρότερο μέρος της συμμαχίας και η αποχώρησή της δυσχεραίνει το τοπίο για Ocean Network Express, Hyundai Merchant Marine και Yang Ming. Ωστόσο, η Gemini Cooperation των Maesrk και Hapag-Lloyd εκκινεί από τον Φεβρουάριο του 2025. Τα υπόλοιπα μέλη της THE Alliance έχουν αρκετό χρόνο για να αποφασίσουν τη στρατηγική τους εφεξής. Θα μπορούσαν άραγε να ταράξουν ακόμα περισσότερο τα ύδατα της βιομηχανίας, τραβώντας στους κόλπους τους τη νούμερο ένα δύναμη της ναυτιλίας γραμμών MSC;

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.