ΗΠΑ και Κίνα, τα βαριά χαρτιά και για τα VLGCs

ΗΠΑ και Κίνα, τα βαριά χαρτιά και για τα VLGCs

76
ΗΠΑ και Κίνα, τα βαριά χαρτιά και για τα VLGCs

Στην αγορά των VLGCs, και δη στα σημαντικότερα routes παγκοσμίως, εστιάζει μεταξύ άλλων η τελευταία μηνιαία έκθεση της VesselsValue.

Η αγορά των LPG carriers, ιδίως εκείνων μεγαλύτερου μεγέθους, παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον, δεδομένου ότι, ενώ τα τονομίλια καταγράφουν άνοδο, οι ναύλοι διανύουν μια αποδυναμωμένη περίοδο. Πιο συγκεκριμένα, τον Ιανουάριο του 2024 (έναντι του Ιανουαρίου του 2023), τα τονομίλια των VLGCs σημείωσαν άνοδο 18,1%, ενώ ο στόλος των VLGCs άνοδο 11,5%. Την ίδια ώρα, στις πρόσφατες εκθέσεις της Fearnleys, η πτωτική πορεία των ναύλων είναι εμφανής, από τα σχεδόν $5 εκατ. μηνιαίως στα τέλη του 2023 σε λιγότερο από $1 εκατ. μηνιαίως στις αρχές του 2024.

Τα κορυφαία δέκα routes των VLGCs, σύμφωνα με τη VesselsValue, εκκινούν κατά κύριο λόγο από τις ΗΠΑ. Συγκεκριμένα, έξι στα δέκα routes εκκινούν από τις ΗΠΑ και καταλήγουν αποκλειστικά στην Ασία και στη Μέση Ανατολή. Στα συγκεκριμένα routes μεταφέρθηκαν 9,6 δισ. κ.μ. LPG τον Ιανουάριο του 2024, ενώ κατεγράφησαν 53 δισ. τονομίλια.

Εικόνα1

Σημαντικές εξαγωγικές χώρες είναι επίσης τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και το Κατάρ, που εξάγουν επίσης αποκλειστικά στην Ασία. Συνεπώς, παρατηρείται ότι ποσότητες που εκκινούν από την ανατολική πλευρά της Διώρυγας του Σουέζ παραμένουν εκεί.

Κορυφαία χώρα εισαγωγής είναι η Κίνα, με τρία από τα δέκα κορυφαία routes να καταλήγουν σε αυτήν. Συνεπώς, και για τις τρεις εξαγωγικές χώρες που αναφέρθηκαν παραπάνω, κύριος εμπορικός εταίρος στο LPG είναι η Κίνα. Τον Ιανουάριο του 2024, βάσει της VesselsValue, στην Κίνα κατέληξαν μέσω VLGCs 5,5 εκατ. κ.μ. LPG, σημειώνοντας 27,5 δισ. τονομίλια.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.