Με νωχελικότητα στους ναύλους η «εκπνοή» του έτους για τα LNG carriers

Με νωχελικότητα στους ναύλους η «εκπνοή» του έτους για τα LNG carriers

65
Με νωχελικότητα στους ναύλους η «εκπνοή» του έτους για τα LNG carriers

Σταθερές είναι οι πρόσφατες τάσεις στους ναύλους των LNG carriers, μετά από τις σημαντικές απώλειες που κατεγράφησαν τις περασμένες εβδομάδες και παρότι αναλυτές και κύκλοι της αγοράς έκαναν λόγο για ενδεχόμενη άνοδο των ναύλων στη σκιά της επιθετικότητας των Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα.

Ειδικότερα, βάσει έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, την εβδομάδα με πέρας την 27η Δεκεμβρίου, οι ναύλοι για ένα LNGC μεταφορικής ικανότητας περίπου 160.000 κ.μ. διαμορφώθηκαν στα $74.000/ημέρα ανατολικά του Σουέζ, έπειτα από περιοιρισμένη πτώση της τάξεως των $1.000.

Σε κάθε περίπτωση, η σημαντική διαφορά σε σύγκριση με τους ναύλους δυτικά του Σουέζ επιμένει. Δυτικά του Σουέζ, το κόστος ναύλωσης ενός LNGC ανέρχεται σε $105.000/ημέρα. Αξίζει να σημειωθεί ότι ένα έτος πριν, τόσο ανατολικά όσο και δυτικά του Σουέζ, οι ναύλοι ανέρχονταν περίπου στα $150.000/ημέρα.

Παράλληλα, νωχελική παραμένει και η εικόνα στο πεδίο των χρονοναυλώσεων. Βάσει της Fearnleys, το κόστος ναύλωσης ενός TFDE LNGC μεταφορικής ικανότητας περίπου 160.000 κ.μ. για ένα έτος παραμένει στα $69.000/ημέρα. Από τις αρχές του έτους, οι ναύλοι στα συμβόλαια χρονοναύλωσης καταγράφουν σταδιακά απώλειες. Ενδεικτικά, στις αρχές του έτους ανέρχονταν σε περίπου $175.000/ημέρα, τον Μάιο στα $130.000/ημέρα και τον Σεπτέμβριο στα $100.000/ημέρα.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.